همدان؛

اعزام ائمه جماعات مساجد همدان به طرح سفیران آسمانی

مدیردبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان، از اعزام ۶۵ نفر از ائمه جماعات این استان به طرح سفیران آسمانی خبر داد.

به گزارش خبرنگاراعزام ائمه جماعات مساجد همدان به طرح سفیران آسمانی گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛رضا فیض منش گفت: دوره آموزشی سفیران آسمانی با هدف حرکت در جهت احیای کارکردهای مسجد طراز اسلامی و تقویت توانایی ها و جذب حداکثری به مساجد، به همت ستاد عالی کانون های مساجد کشور در شهر مقدس قم برگزار می شود.


وی اهمیت بخشی به کارکرد اصلی نماز و قرآن در مسجد، حرکت در جهت احیای کارکردهای مسجد طراز اسلامی، تقویت و ایجاد توانایی در برقراری ارتباط بهتر با افراد مسجدی و جامعه پیرامونی در جهت جذب حداکثری ، آموزش در راستای ارتقاء کیفی مدیریت بهتر مسجد ، تقویت تعامل سازنده و ارتباط عمیق تر ائمه جماعات با اعضای کانون و فعالیت های آنان را از اهداف این طرح عنوان کرد.

وی تصریح کرد: دوره آموزشی طرح سفیران آسمانی ویژه ائمه جماعات کانون های فرهنگی هنری مساجد چهار روزه به صورت متمرکز در قالب کلاس آموزشی مختلف،  دیدار با مراجع تقلید و علماء، تشرف به مسجد مقدس جمکران و بازدید از موسسات فرهنگی و قرآنی از جمله برنامه های جانبی این طرح است.

 مدیر دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان به شرایط شرکت کنندگان در این دوره اشاره کرد و گفت:امام جماعت مسجد باید در یکی از نمازهای یومیه حضور داشته باشد،در دوره قبل شرکت نکرده باشد،سطح یک حوزه را گذرانده باشد و دارای حداکثر ۴۰ سال سن باشد،ضمن اینکه اولویت با ائمه جماعات مسئول کانون است.

گفتنی است، دوره آموزشی سفیران آسمانی ائمه جماعات همدان از  19 تا ۲۲ اردیبهشت ماه جاری در شهر مقدس قم برگزار می شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.