دانش آموزان یک مرکز متوسطه تیزهوشان با راه اندازی بازارچه خیریه بیش از 170 زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند.

حجت الاسلام عباسعلی فراقی رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اقدام دانش آموزان جهت آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد اظهار داشت: دانش آموزان یک مرکز آموزش متوسطه تیزهوشان طی اقدامی پسندیده مبلغی را جمع آوری کردند  و با مراجعه به سازمان قضایی خواستار آزاد شدن افراد مرتکب جرایم غیر عمد شدند.

وی افزود : در سال نخست با مبلغ جمع آوری شده توسط دانش آموزان بیش از 30 نفر آزاد شده، در سال دوم این تعداد به 80 نفر رسید و همچنین سال گذشته با راه اندازی بازارچه خیریه در این دبیرستان 40 نفر آزاد شدند.

فراقی تصریح کرد: در مجموع طی 3 سال اخیر، بیش از 170 زندانی جرایم غیر عمد آزاد شدند و امید است این عمل خیر در سایر مراکز آموزشی نیز ترویج داده شود.

محمدرضا دهرویه مدیر این مرکز متوسطه تیزهوشان نیز در این زمینه به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: دانش آموزان بازارچه ای را در مدرسه بر پا کرده اند که این بازارچه به تعاونی های دو یا سه نفره تقسیم می شود و هر تعاونی با توجه به اساسنامه از پیش تعیین شده خدمتی را به افراد حاضر در مدرسه و یا خانواده های آنان ارائه می دهند و در مقابل با دریافت وجه، مبلغ جمع آوری شده را در اختیار ستاد خیریه مدرسه می گذارند.

وی افزود: در نهایت مبالغ جمع آوری شده به دادسرای نظامی منتقل می شود و  خود دانش آموزان پرونده ها را مطالعه می کنند و تعدادی زندانی را به انتخاب خودشان آزاد می کنند.

دهرویه با اشاره به اینکه بازارچه در نیمه دوم اسفند ماه و در یک روز برگزار می شود، خاطر نشان کرد: هدف مجموعه این بوده که دانش آموزان ایثار، تواضع و از خود گذشتگی را فرا بگیرند.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.