آموزش و پرورش در هفته ای که گذشت

زمان پرداخت پاداش و معوقات فرهنگیان، نحوه اجرای طرح سنجش سلامت و پذیرش 12 هزار نفری دانشگاه فرهنگیان از مهم ترین رویدادهای آموزش و پرورش در هفته گذشته بود.

 به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از مهم ترین رویدادهای  وزارت آموزش و پرورش در هفته ای که گذشت زمان پرداخت پاداش و معوقات فرهنگیان بود. 

پیش بینی پاداش فرهنگیان بازنشسته سال 94 و 95 در بودجه امسال 
علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش گفت: طبق درخواست ما از سازمان برنامه و بودجه دانش‌آموختگان از دانشگاه فرهنگیان و داوطلبین مدرک لیسانس که در آزمون سال گذشته قبول شده‌اند با گذراندن دوره یک ساله در دانشگاه فرهنگیان و کسب مهارت‌آموزی وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

وی در ادامه افزود: پاداش بازنشستگان سال 94 و 95 در بودجه امسال پیش‌بینی شده که با حمایت مجلس پاداش پایان‌خدمت همکاران اهدا می‌شود.

استانداردسازی مدارس تا پایان برنامه ششم توسعه  
علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: یک سوم مدارس کشور ایمن نیست و برای بهبود شرایط نیاز به مشارکت و حمایت نهادهای دولتی و غیردولتی داریم.

بیش از یك میلیون و 150 هزار نوآموز در طرح سنجش تحصیلی شرکت می کنند 
قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: طرح سنجش سلامت باید یک سال زودتر آغاز شود؛ چرا که دورانی است که فعالیت‌های حرکتی و رفتاری در اوج است و درمان باید زودتر صورت بگیرد. این طرح نزدیک به 50 درصد کودکان 5 سال تمام را پوشش می دهد.

پرداخت معوقات فرهنگیان تا قبل از هفته معلم 
علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش از پرداخت معوقات فرهنگیان تا قبل از هفته معلم خبر داد.

برگزاری ٦٠ دوره ضمن خدمت برای معلمان مدارس استثنایی 
قدمی رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور اظهار داشت: برای کودکان اوتیستیك برنامه هایی داریم تا آن ها هم بتوانند در فعالیت های آموزشی شركت كنند این امر مستلزم آموزش به خانواده و مربیان است و این دسته از افراد توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور حمایت می شوند كه معمولا با ارایه ابزارهای توانبخشی صورت می گیرد؛ در همین راستا نزدیك به ٦٠ دوره ضمن خدمت شخصی نیز برای معلمان سراسر كشور در نظر گرفته شده كه در تهران برگزار می شود.

دانشگاه فرهنگیان 15 هزار صندلی خالی دارد/ پذیرش 12 هزار نفری در این دانشگاه 
محمود مهر محمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: حدود 15 هزار صندلی خالی داریم ولی ممکن است نتوانیم بیش از 12 هزار نفر را پذیرش کنیم، این پذیرش از ترکیب 5 هزار نفر از سراسری و 7 هزار نفر از طریق آزمون استخدامی و یا برعکس صورت می گیرد که این مساله در دست بررسی است.

تجلی اقتصاد مقاومتی در دانشگاه فرهنگیان 
محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: فرهنگسازی صحیح موجب عمل کردن به محورهای اقتصاد مقاومتی می‌شود و ما در این زمینه برنامه‌های ویژه‌ای را در نظر گرفتیم تا اقتصاد مقاومتی به شکلی صحیح ارایه شود.

آزاد سازی بیش از 170 زندانی توسط دانش آموزان تیزهوش 
حجت الاسلام عباسعلی فراقی رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح تهران گفت: دانش آموزان یک مرکز آموزش متوسطه تیزهوشان طی اقدامی پسندیده مبلغی را جمع آوری کردند و با مراجعه به سازمان قضایی خواستار آزاد شدن افراد مرتکب جرایم غیر عمد شدند که در مجموع طی 3 سال اخیر، بیش از 170 زندانی جرایم غیر عمد آزاد شدند.


استقرار پایه دهم و هدایت تحصیلی گام حساس آموزش و پرورش در سال جدید 
زرافشان معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: هدایت تحصیلی یکی از چالش‌های وزارت آموزش و پرورش در سال جدید است، به همین منظور با آموزش مدیران مدارس در تلاش برای اجرای خوب هدایت تحصیلی برای دانش‌آموزان پایه دهم هستیم.

اعلام نهایی رشته‌های کار و دانش در آینده‌ای نزدیک 
احمد عابدینی معاون شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص اعلام نهایی رشته های کارو دانش گفت: امیدواریم طی دو هفته آینده مراحل بررسی نهایی انجام شده و عناوین رشته ها و شاخه ها اعلام شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار