صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد اقتصاد ونزوئلا به دلیل روند آهسته افزایش بهای نفت، با رکود بیشتری مواجه شود.

ونزوئلا در صدر لیست کشورهای آسیب‌پذیر بر اثر کاهش بهای نفت
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، برای ونزوئلا افزایش اخیر بهای نفت بسیار دیر و ناچیز است. تمام کشورهای تولیدکننده طلای سیاه در معرض آسیب ناشی از کاهش بی‌سابقه بهای نفت هستند؛ اما این شرایط برای ونزوئلا بیش از سایر کشورها خطرناک است.

انرژی به طور تقریبی کل صادرات ونزوئلا را تشکیل می‌دهد. بنابراین کاهش بهای نفت از بشکه‌ای 115 دلار در تابستان 2014 به رقم کنونی آن یعنی حدود کمی بیش از 45 دلار به ازای هر بشکه، به دولت این کشور فشارهای زیادی را وارد کرده است.

ونزوئلا با درآمد ناشی از فروش نفت، هزینه کالاهای وارداتی را پرداخت می‌کند. در سال‌های پیش از کاهش بی‌رویه بهای نفت، ونزوئلا طرحی جاه‌طلبانه را به اجرا گذاشت که در سایه آن فقر در این کشور تا حد زیادی ریشه‌کن شده بود.

ونزوئلا در صورتی می‌تواند از این بحران خارج شود که بهای نفت به بشکه‌ای بیش از 100 دلار افزایش یابد. خشکسالی در ونزوئلا به بحرانی شدن شرایط دامن زده است. این مسئله باعث شده است آب پشت سد اصلی این کشور که از آن برای تولید برق استفاده می‌کنند کاهش یابد و بی‌برقی نیز به سایر مشکلات افزوده شود.

بنابر اعلام صندوق بین‌المللی پول، رکود اقتصادی ونزوئلا در سال جاری میلادی تشدید می‌شود و تولید ناخالص داخلی این کشور 8 درصد کاهش خواهد یافت. گرچه ممکن است افزایش اخیر بهای نفت تأثیر مثبت کوچکی داشته باشد.

بنابر اعلام مؤسسه «آکسفورد اکانامیکس،» 8 کشور بر اثر کاهش بهای نفت در «منطقه قرمز» قرار دارند و متحمل بیشترین آسیب خواهند شد. ونزوئلا، عراق، مغولستان، زامبیا، آنگولا، نیجریه، الجزایر و گابن کشورهای مذکور را تشکیل می‌دهند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
خدا لعنت کنه ال سعود کثیف نامرد
آخرین اخبار