معاون منابع طبیعی استان زنجان گفت: امسال طرح هفت با هدف توسعه حفاظت مشارکتی، تثبیت مالکیت و کاداستر ملی و موات، تکمیل بانک اطلاعات جامع زمین هم‌زمان با سراسر کشور در استان زنجان اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛جلیل سلطان‌نژاد با اشاره به رویکردها و اولویت‌های حوزه معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی استان طی امسال گفت: تعهد، سلامت، دقت و بهبود کیفیت انجام کار، آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی، تقویت نظارت میدانی بر اجرای طرح‌ها و پروژه‌های ملی و استانی و سایر از جمله رویکردهای تبیین شده برای این معاونت است

وی استفاده از انرژی‌های نو در مناطق بحرانی و جنگلی و پیگیری و مراقبت از آفات و بیماری‌های جنگلی و مرتعی را از محورهای اساسی معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی استان زنجان دانست و افزود: پیگیری طرح‌های ماده 3 قانون حفاظت و بهره‌برداری و حقوق دولتی با طرح‌های واگذار شده و به روزرسانی آنها با هماهنگی بخش‌های فنی ذی‌ربط از دیگر محورهای اساسی این معاونت در سال 95 است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اجرای طرح هفت در سال 95 افزود: بر اساس سیاست‌های ابلاغ شده از سوی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری طرح هفت با هدف توسعه حفاظت مشارکتی، تثبیت مالکیت و کاداستر ملی و موات، تکمیل بانک اطلاعات جامع زمین، تهیه نقشه استعدادیابی منابع طبیعی و تلاش برای اخذ حقوق دولت، تشخیص تعیین حریم و کاداستر اراضی مستحدث و ساحلی و تعیین تکلیف اراضی اختلافی هم‌زمان با سراسر کشور در زنجان اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: البته به دلیل نبود دریا در استان زنجان طرح تشخیص تعیین حریم و کاداستر اراضی مستحدث و ساحلی در زنجان اجرا نمی‌شود.

سلطان‌نژاد با بیان اینکه در طرح‌ها و پروژه‌های منابع طبیعی استان زنجان باید به حفظ منابع موجود و حذف یا کاهش عوامل تخریب توجه ویژه شود افزود: برای یک دوره چند ساله محدود (5 سال) منابع اعتباری برای تعیین تکلیف پرونده‌های ماده واحده و ایجاد سامانه کاداستر و اخذ اسناد تک برگی در استان زنجان تقویت ‌می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود تا طرح‌های مدیریت منابع طبیعی (مشارکتی و ماده 3) سنواتی به وسیله واحدهای ذی‌ربط تخصصی بازنگری و با تعیین میزان حقوق دولت مصوب شوند تا امکان انعقاد قرارداد، مستندسازی و دریافت حقوق دولت فراهم شود.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان درخواست کرد تا بیش از پیش به کادرسازی و تامین نیروهای دارای تجربه در حوزه حفاظت و امور اراضی و زیرساخت‌های لازم برای استفاده از دانش فنی و فن‌آوری‌های نوین در اجرای وظایف مرتبط توجه جدی شود.


انتهای پیام/ن

برچسب ها: طرح ، اراضی ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام و احترام
ممنون به خاطر مطالب دست اول شما
سایت بسیار زیبایی دارید.
افتخار ما آشنایی با شماست