از ابتدای تشکیل استان تا کنون تنها 37 کیلومتر از رودخانه های استان ساماندهی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: ساماندهی 400 کیلومتر از رودخانه های استان در اولویت قرار گرفته است اما به علت کمبود اعتبار تا کنون 37 کیلومتر از این طول، ساماندهی شده که این میزان معادل کمتر از 10درصد از طول رودخانه هایی است که در اولویت ساماندهی قرار گرفته اند.

رضا نعیمی افزود:طول رودخانه ها در این استان 6هزار و600 کیلومتر است که از این طول، دو هزار و100 کیلومتر از رودخانه ها و مسیل های مهم به شمار می آیند .

وی گفت: 650 کیلومتر از رودخانه های استان نیاز به بازگشایی و لایروبی دارند که از این طول، تنها 69 کیومتر لایروبی و بازگشایی شده است.

وی گفت: ساماندهی هر کیلومتر از رودخانه ها به یک و نیم میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد اما تخصیص اعتبار به این بخش در سال های 92 و 93 صفر بوده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان افزود: در سال 94 نیز 550 میلیون تومان اعتبار برای مطالعه و اجرای طرح های ساماندهی رودخانه های استان مصوب شده است که از این رقم، 50 میلیون تومان صرفا برای پرداخت بدهی 400 میلیون تومانی به مشاور طرح مطالعاتی منظور شده است.

به گفته وی 150 میلیون تومان از محل استانی و 250 میلیون تومان از محل اعتبارات خاص تامین می شود.

وی خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات ملی نیز در سال 94، 800 میلیون تومان اعتبار برای ساماندهی رودخانه های استان پیش بینی شده است که 400 میلیون تومان از این میزان برای اجرای طرح ها و مابقی برای انجام مطالعات مصوب شده است.

انتهای پیام/ آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.