فردی كه با سوءاستفاده از اعتماد شهروندان، از حساب بانكی 43 نفر سرقت كرده بود، دستگیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری در این باره گفت: در پي شكايت تعدادی از شهروندان شهركردی مبنی بر برداشت غیر مجاز مبالغی پول از حساب بانكی آنها، موضوع به صورت ويژه در دستور كار پليس فتا استان قرار گرفت.

سرهنگ شهريار حيدری افزود: پس از تشكيل پرونده مقدماتی، كارآگاهان تحقيقات و بررسي های تخصصی خود را در فضاي سايبر آغاز و ضمن جمع آوری اسناد و مدارك الكترونيكي، متهم را شناسايی و در يك عمليات غافلگيرانه دستگير كردند.

وی خاطرنشان كرد: متهم كه در برابر مدارك مستند و ادله محكم پليس قرار گرفته بود، صراحتاً به 43 فقره سرقت اينترنتی از حساب شهروندان جمعاً به مبلغ 80 ميليون ريال اعتراف كرد. 

حيدری، با اشاره به تكميل پرونده و معرفی متهم به مرجع قضایی، به عموم شهروندان توصيه كرد: در نگهداری اطلاعات حساب و رمز بانكی، دقت كافی را داشته و از رمزهای پيچيده كه تركيبی از حروف و اعداد است استفاده کنند.

وی، همچنين از شهروندان خواست: از انتخاب رمزهايی از قبيل تاريخ تولد يا شماره شناسنامه خودداری کنند و رمزهای خود را در دوره های زمانی مشخص تغيير دهند.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار