راهکارهای حمایت از کار آفرینان شهرستان بستان آباد بررسی شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مدیر عامل صندوق کار آفرین استان از حمایت صندوق کار آفرین امید استان خبر داد و افزود: ما در سال 95 طرح یک روستا یک محصول ودر شهرها طرح یک خانه یک کارخانه را داریم.

وی افزود:در بازدید ازکارگاهی که توسط یک بانو در شهرستان بستان آباد با حمایت بهزیستی راه اندازی شده در تلاش هستیم کمک مالی به آن بکنیم.

وی ادامه داد: صندوق کار آفرین امید در سه بخش مشاغل خانگی و خود اشتغالی و کار آفرینی حمایت مالی می کند.

وی گفت:در بخش خود اشتغالی تا سقف 10 میلیون تومان و مشاغل خانگی تا سقف 30 میلیون تومان و در بخش کار آفرینی تا یک میلیارد ریال کمک می کند.

وی باز پرداخت وام ها را با اقساط سه ساله و 60 ماهه عنوان کرد.

صاحب کارگاه حمایتی- تولیدی معلولین بالای 14 سال پسرانه باور نیز هدف از راه اندازی این واحد را عشق و علاقه خود به نشان دادن شعار اینکه معلولیت محدودیت نیست عنوان کرد و افزود:با توجه به اینکه رشته تحصیلی این جانب روانشاسی است با حمایت بهزیستی شهرستان بستان آباد این کارگاه را احداث نموده ام.

خانم غفاری افزود:در این کارگاه 35 نفر معلول مشغول به آموزش و حرفه آموزی و کار هستند که به آنها حقوق نیز پرداخت می شود.

وی انواع قاب های عکس و تابلو قالی بافی خراطی گل وگیاه از تولید این کارگاه عنوان کرد.

یدالله قاری زاده فرماندار بستان آباد نیز معلولان پرونده دار این شهرستان را دو هزار نفر عنوان کرد و افزود:در این شهرستان مرکز توانبخشی معلواین جسمی و حرکتی و مرکز نگهداری شبانه روزی فعالیت دارد.

وی گفت:باید تلاش شود برنامه و راهکارهای مناسبی در راستای خدمات رسانی بهتر و آموزش های لازم به معلولان موجود در روستاها صورت گیرد.

وی آسیب شناسی از نیازها و ایجاد راهکارهای مناسب برای حل مشکلات موجود خانواده ها و معلولان را خواستار شد.
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.