معاون پژوهشی آبزی‌پروری گفت: پیش‌بینی می‌شود بین ۲ تا ۴ تن شاه‌میگو از دریاچه شورابیل به کشورهای هم‌جوار صادر شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علیرضا ولی‌پور در بازدید از دریاچه شورابیل اردبیل اظهار داشت: در استان اردبیل تولید و پرورش شاه‌میگو از نوع شاه‌میگوی آب شیرین چنگال‌باریک می‌تواند یکی از گونه‌هایی اقتصادی مهم بوده و زمینه صادرات این محصول را فراهم آورد.

وی با اشاره به ارزش غذایی بالای شاه‌میگو و جایگاه آن در تغذیه مردم در نقاط مختلف جهان بیان کرد: شاه میگو یکی از غذاهای گران‌قیمت در کشورهای اروپایی و آمریکایی است که در ایران استقبال خوبی از آن نمی‌شود و این امر زمینه‌ساز صادرات این محصول به کشورهای دیگر می‌شود.

معاون پژوهشی آبزی‌پروری کشور تصریح کرد: ارزش هر کیلو شاه‌میگو در نقاط مختلف دنیا 15 دلار است و خوشبختانه تولید و تکثیر استان اردبیل به ویژه در دریاچه شورابیل از سال‌های پیش آغاز شده و اقدامات زیست‌سنجی آن در حال انجام است.

ولی‌پور با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای ارزیابی دریاچه شورابیل اردبیل برای پرورش شاه‌میگو افزود: نخستین کاری که انجام می‌دهیم این است که ذخیره موجود در این دریاچه را بررسی کرده و براساس ذخیره‌ای که در دریاچه وجود دارد میزان بهره‌برداری از این گونه را تعیین می‌کنیم.

معاون پژوهشی آبزی‌پروری کشور از رهاسازی این گونه شاه‌میگو در آب‌های مستعد کشور خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود بین 2 تا 4 تن شاه‌میگو از دریاچه شورابیل به کشورهای هم‌جوار صادر شود که این امر می‌تواند زمینه‌ای برای توسعه اقتصادی برای این استان باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.