استاندار اردبیل گفت: جلوگیری از صدور كالا از كمرگ بیله سوار مغان خلاف مصالح ملی و اقتصاد مقاومتی است و روند صادرات آن باید تسهیل و تسریع یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش در جلسه بررسی زمینه های تجارت فراسرزمینی استان اردبیل افزود: صادرات كالا مشمول عوارض كمرگی نیست و باید امكان صدور همه كالاها به استثنای كالاهای مشمول یارانه دولت از كمرگ بیله سوار فراهم شود.

وی اظهار كرد: صدور كالا مصداق اقتصاد برون گرا و درون زای مد نظر مقام معظم رهبری در سیاست اقتصاد مقاومتی است و برای رفع وابستگی از درآمد نفت باید روند آن توسعه یابد.

استاندار اردبیل بیان كرد: صدور كالاهای مشمول یارانه دولت مصداق قاچاق است و باید از آن جلوگیری شود اما هر چه بر حجم صادرات بقیه كالاها افزوده شود در رونق اقتصادی استان موثر خواهد بود.

خدابخش همچنین بر تشكیل جلسه ای با حضور صادركنندگان كالا برای بررسی و رفع مشكلات و موانع صدور كالا از كمرگ بیله سوار مغان به خارج از كشور تاكید كرد.

وی گفت: مقابله با صادرات زمینه ساز قاچاق است و از صادرات برای ایجاد رقابت در ارتقای كیفیت كالاها و معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی حمایت می شود.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، توسعه ، صادرات ، کالا ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.