مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: دریاچه شورابیل اردبیل در کنار اینکه از جاذبه‌های منحصر به فرد اردبیل است در سال‌های اخیر به یکی از قطب‌های تولید شاه‌میگو تبدیل شده است .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ میرآرمان واعظی با اشاره به رهاسازی شاه‌میگو در دریاچه شورابیل اردبیل بیان کرد: شاه میگوهای رهاسازی شده در دریاچه شورابیل اردبیل از سال 82 از سد مخزنی ارس آورده شده و به این دریاچه پیوند زده شده است تا شاهد رشد و تکثیر این شاه‌میگوها در این دریاچه باشیم.

وی بیان کرد: براساس ارزیابی‌های انجام شده تخمین زده می‌شود در دریاچه شورابیل بیش از 20 تن شاه‌میگو موجود باشد و بتوانیم در این حوزه شاهد رشد و پرورش مناسب این گونه‌های آبزی در اردبیل باشیم.

واعظی گفت: هدف شیلات این است که بتوانیم برای تحقق اقتصاد مقاومتی این گونه را در دریاچه‌هایی که مستعد هستند و می‌توانند شاه‌میگوی مناسبی را پرورش دهد رهاسازی کنیم و بتوانیم تولیدات مطلوبی را با ارزش افزوده مناسب و بالا در سطح استان اردبیل داشته باشیم.

مدیرکل شیلات استان اردبیل با اشاره به پیش‌بینی 2 تا 4 تنی صادرات شاه‌میگوی دریاچه شورابیل به کشورهای همسایه تصریح کرد: تولید و پرورش چنین گونه‌هایی و صادرات بالای آن می تواند برای استان اردبیل ثمرات مناسب و مطلوبی به دنبال داشته و زمینه برای توسعه هر چه بیشتر منطقه را فراهم کنید.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.