در روزهاي گرم بهار و تابستان ضرورت مراقبت از پوست در برابر نور آفتاب و بيماري هاي عفوني پوست به ويژه در مناطق گرم مانند شهرستان گچساران بيشتر مي شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  متخصصان قرار گرفتن در برابر نور آفتاب، بالا رفتن دماي هوا، تعريق زياد كه منجر به عفونت هاي قارچي مي شودو آلوده بودن آب استخرها را از عوامل شايع شدن بيماري هاي پوست در فصل تابستان مي دانند.
عواملي كه با رعايت بهداشت فردي مي توان تا حدودي از آن پيشگيري كرد.
كارشناسان مي گويند:عفونت هاي قارچي در لايه هاي سطحي پوست نفوذ كرده و به صورت لكه هاي قهوه اي و سفيد در نقاط مختلف بدن ظاهر مي شود.
برخي از متخصصان پوست بر اين باورند اين بيماري در افرادي كه تعريق شديد داشته و يا دائم در محيط هاي مرطوب هستند شيوع بيشتري دارد.
يك متخصص پوست و مو گفت:پيشگيري بهتر از درمان است و مردم با انجام برخي كارهاي ساده مي توانند به طور طبيعي پوستي زيبا و سالم داشته باشند.
پيمان موسي پور با اشاره به شايع شدن بيماري هاي ناشي از قرار گرفتن در برابر نور آفتاب و عفونت هاي پوستي به ويژه در فصل تابستان از مردم خواست بيشتر مواظب سلامتي و شادابي پوست خود باشند.
وي بيان كرد: استفاده از كرم ضد آفتاب استاندارد نيم ساعت قبل از در معرض تابش نور آفتاب قرار گرفتن، كلاه هاي لبه دار و لباس هاي پوشيده و دستكش مي توانند افزون بر داشتن پوستي زيبا از بروز بسياري از بيماري هاي پوستي پيشگيري كنند.
اين متخصص پوست اظهار داشت: پيري زودرس پوست، كك ومك ،آفتاب سوختگي، التهاب، كچلي مو، چين و چروك و از همه مهمتر بيماري سرطان پوست به دليل قرار گرفتن در معرض نور آفتاب در افراد بروز مي دهد.
موسي پور بهترين راه براي پيشگيري از عفونت هاي قارچي را رعايت بهداشت فردي و عدم تماس با فرد مبتلا ذكر كرد و گفت: فردي كه دچار عفونت هاي قارچي مي شود بهتر است تا درمان كامل از حضور در محيط هايي مانند استخرها بپرهيزد تا عفونت به ديگران منتقل نشود.
وي ابراز كرد: خطر ابتلا به يك عفونت قارچي با پوشيدن كفش هاي تـنگ، رطوبت طولاني مدت پوست يا جراحت هاي كوچك پوست يا ناخن افزايـش مي يابد.
موسي پور گفت: شكنندگي، بد رنگ شدن، از دست رفتن حالت صيقلي و درخشندگي ناخن و خارش شديد از علائم اين بيماري است.
اين پزشك با بيان اينكه رعايت يك سري مراقبت‌هاي شخصي و عدم استفاده از وسايل مشترك از ابتلا به اين بيماري پيشگيري مي كند، اظهار كرد: در فصل گرما مهمترين دليل مراجعه افراد به مطب‌هاي متخصصان پوست عفونت هاي قارچي است.
شهرستان 120 هزار نفري گچساران در جنوب غربي كهگيلويه و بويراحمد روزهاي گرم خرداد تا شهريور ، هواي 40 تا 48 درجه را تجربه مي كنند.
 
انتهای پیام /و
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.