رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: استان اردبیل یکی از قطب‌های گیاهان دارویی کشور است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ رامز نصیری صالح در دیدار با عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و دانشمند بیوشیمی کشور اظهار داشت: جای تاسف دارد که ایران اسلامی با داشتن جمع کثیری از گیاهان دارویی، یکی از وارد کننده‌های دارو است و نمی‌تواند از داشته‌های خود استفاده بهینه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه استان اردبیل یکی از قطب‌های گیاهان دارویی کشور است، گفت: در صورت بهره‌برداری بهینه و فرآوری محصولات آن، تا حدود زیادی از وابستگی کشور به واردات دارو کاسته می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل از آمادگی جهاددانشگاهی استان اردبیل برای تشکیل انجمن نانو کشاورزی و همکاری برای یافتن راهکارهای لازم برای توسعه کشور و استان خبر داد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و دانشمند بیوشیمی کشور نیز در این دیدار جهاددانشگاهی را یکی از مجموعه‌های پاک و سالم برشمرد و بیان کرد: این نهاد در سال‌های اخیر توانسته است به پیشرفت‌های خوبی در زمینه علمی و پژوهشی دست یابد و این نشان دهنده توان این نهاد برای یافتن فنون و علوم جدید جهت رفع نیازهای کشور است.

اکبرزاده خیاوری با بیان اینکه در حال حاضر کشور با اقتصاد ضعیف و رکود دست و پنجه نرم می‌کند، افزود: برای برطرف کردن این مشکل ما نیاز به تولید دانش فنی، کاهش واردات و افزایش صادرات داریم.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، قطب ، گیاهان ، دارویی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.