افزایش 10 میلیارد دلاری صادرات در اولویت برنامه های امسال دولت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  معاون اول رئیس جمهوری امروز در نشست فعالان اقتصادی و مدیران اجرایی لرستان که با رویکرد اقتصاد مقاومتی برگزار شد، درون زا بودن ، عدالتی محوری و اقتصاد دانش بنیان از محورهای اساسی اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت:امسال اولویت مجموعه نظام حرکت در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است و بر همین اساس دولت ، بخش خصوصی و همه مسوولان باید به مسوولیت خود عمل کنند و در نیل به منویات رهبر معظم انقلاب بکوشند . 

معاون اول رئیس جمهـوری حمایت از صادرات را از اولویت های دیگر در این زمینه برشمرد و با اعلام اینکه افزایش 10 میلیارد دلاری صادرات در دستور کار دولت قرار دارد گفت : مبارزه جدی با قاچاق کالا و اجرای طرح های مهم در وزارتخانه ها از دیگر اولویت هایی است که با اجرای آنها پیش بینی می شود بیش از 5 تا 6 درصد رشد اقتصادی را شاهد باشیم . 

جهانگیـری با بیان اینکه لازمه موفقیت استان های لرستان و آذربایجان شرقی به عنوان مناطق پایلوت برای اجرای اصول اقتصاد مقاومتی ، تلاش و همت مسوولان این استان هاست افزود : با تلاش برای راه اندازی ظرفیت های راکد ، همکاری بانکها در احیاء واحدهای تملک شده و رعایت اصول اقتصاد مقاومتی و اعلام نتایج آن ، می توان تجربیات بدست آمده را برای سایر مناطق کشور بکار گرفت .

معاون اول رئیس جمهـوری تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی را فرصتی برای ایجاد تحول در کشور دانست و شرایط مطلوب پس از توافق هسته ای و حضور مردم در انتخابات اخیر را نشانه همراهی و همگام بودن مردم برای نیل به اهداف مورد نظر عنوان کرد . 

گفتمان سازی ، مردمی بودن ، تعامل با اقتصاد جهانی و برون نگر بودن از رویکردهای اقتصاد مقاومتی است که در 24 بند از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده و در فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور در حال پیگیریست . 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی نماینده ولی فقیه نیز تقویت فرهنگ کار و مصرف تولیدات داخلی را از الزامات تحقق اقتصاد مقـاومتی دانست وگفت : با تـوجه به اینکه اِسـراف بزرگترین آفـت اقتصـاد محسوب می شود ، اصلاح الگوی مصرف و تکیه بر اقتصاد دانش بنیان از ارکان اقتصاد مقاومتی است که باید در نیل به آن کوشید. 

استاندار هم به عبور یکهزار کیلومتر خط لوله نفت و گاز و سایر فرآورد های نفتی و گازی از لرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود متقاضیان ایجاد واحد پالایشگاهی و پتروشیمی، تخصیص سهم مناسبی از این منابع به استان لرستان ضروری است.

بازونـد با اعلام اینکه 618 واحد صنعتی راکد در استان شناسایی شده از معاون اول ردیس جمهوری خواست بانکها را ملزم کند تا واحدههایی که توسط آنها تملک شده احیاء کنند تا از این طریق رونق اقتصادی در استان محقق شود . 

استاندار همچنین تخصیص آب مورد نیاز برای حوزه کشاورزی و پیگیری تخصیص اعتبار برای تکمیل سد معشوره کوهدشت را از دیگر مطالبات برشمرد که رفع مشکلات آنها در اولویت قرار دارد.
در ادامه جلسه چند تن از مسوولان استانی با بیان دیدگاه های خود ، مشکلات حوزه کار ی خود را مطرح کردند . 

انتهای پیام/ س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.