استاندار اصفهان اعلام کرد: در سال جاری برای رفع مشکل ۶۰۰ واحد تولیدی مسئله‌دار، ده هزار میلیارد ریال اعتبار برای استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رسول زرگرپور در ششمین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان، به بیان وضعیت واحدهای تولیدی استان پرداخت و اظهار کرد: ۹ هزار و ۶۰ واحد تولیدی در استان وجود دارد که ۲۵ تا ۳۰ درصد این واحدها در رکود کامل هستند.

زرگرپور با بیان اینکه ۷۰ درصد واحدها، بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: باید یک طبقه‌بندی معقول براساس آمارهای موجود پیشنهاد و به جلسه ارایه شود.

استاندار اصفهان افزود: در سمینار استانداران سراسر کشور بخشنامه‌ای از بانک مرکزی اعلام شد که طرح‌های حمایتی که توسط دستگاه‌های مختلف ارسال می‌شود قیود آنها از جمله چک برگشتی، ذی نفع سوم و ... برداشته شود تا موانعی که در این زمینه وجود داشت مرتفع شود.

زرگرپور با اشاره به اینکه برای سال جاری رفع مشکل ۶۰۰ واحد مسئله‌دار با اعتبار ده هزار میلیارد ریال برای استان در نظر گرفته شده و به استان ابلاغ شدده، افزود:‌ برای واحدهای خرد ده میلیارد ریال و برای واحدهای متوسط ۲۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده و واحدهای بزرگ برای تصمیم گیری به وزارتخانه ارسال می‌شود.

مدیرارشد استان تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، استانداری و سازمان صنایع و معادن و تجارت اولویت‌ها را در خصوص اعتبار پیشنهادی مشخص کنند و مسئولان مربوطه باید واگذاری رقم‌های پیشنهادی و آیین نامه‌ای را تا جلسه آینده ارایه کنند.

وی اضافه کرد: برای اختصاص منابع به واحدهای تولیدی باید حفظ اشتغال، بازگشت کارگران اخراج شده یا ایجاد اشتغال جدید و صادرات در اولویت قرار گیرد.

استاندار اصفهان در خصوص طرح‌ها و پروژه‌های دولتی قابل واگذاری به بخش خصوصی، اظهارکرد: ۱۲۲ طرح با ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات برای هر کدام از طرح‌هایی که بالای ۶۰ درصد پیشرفت داشته باشند در نظر گرفته شده است و طرح‌های خرد و متوسط که بالای ۶۰ درصد پیشرفت دارند در بسته حمایتی دولت قرار می‌گیرد.

زرگرپور افزود: باید این طرح‌ها اولویت بندی شود تا تصمیم لازم در خصوص آنها اتخاذ شود.

استانداراصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص واگذاری پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، گفت: پروژه‌های معرفی شده در کشور توسط ۸ دستگاه مرکزی و ۲۵ استان بوده است و ۲۲۵ پروژه توسط ۸ وزارتخانه معرفی شده است.

وی به عملکرد استان اشاره کرد و گفت: ۲۵ دستگاه اجرایی مشمول واگذاری پروژه هستند که ۹ دستگاه اعلام پروژه کرده‌اند و تاکنون یکصد پروژه با برآورد اعتبار ۹۷۸۲ میلیارد تومان اعلام شده است.

زرگرپور با تاکید بر اینکه مدیران بخش دولتی و بخش خصوصی باید در خصوص پروژه‌های قابل واگذاری توجیه شوند، افزود: دولت به دلیل محدودیت‌های مالی، در نظر دارد بهره‌برداری پروژه‌ها را تسریع دهد و در این راستا از بخش خصوصی و خیرین درخواست دارد که تکمیل این پروژه‌ها را برعهده گیرند.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار