70 هزار دانش آموز خارج از چرخه آموزش در کشورشناسایی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد،معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در همایش تجلیل از 40 معلم نمونه استان گفت: در راستای انسداد مبادی بی سوادی، آموزش و پرورش با مراجعه خانه به خانه دانش آموزان بازمانده از تحصیل را شناسایی و دانش آموزان به چرخه اموزش بازگشتند.

محمد دیمه ور افزود:دوره ابتدایی براساس سند تحول بنیادین به دو دوره ی سه ساله تقسیم شده است که درحال حاضر تامین فضای آموزشی برای تحقق نظام و تفکیک دوره اول و دوم از یکدیگر هستیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: در دو سال گذشته60 درصد مدارس بالای 200 نفر دانش آموزدر دوره ی اول و دوم ابتدایی در فضای مجزا ساماندهی شده اند.

وی با بیان اینکه پوشش تحصیلی دوره پیش دبستانی ، در سال 92 حدود 38 درصد بود ،افزود: هم اکنون این پوشش در کل کشور به خصوص در مناطق محروم و عشایری و دو زبانه به 56 درصد رسیده که 18 درصد رشد دارد.

مدیرکل اموزش و پرورش استان نیز در این همایش گفت: امسال در سی و دومین یادوراه بزرگداشت مقام معلم از 300 معلم نمونه شهرشتانی ، 40 معلم نمونه استانی ، یک معلم نمونه مدارس استثنایی ، یک معلم نمونه مدارس مشارکتی تقدیر شد.

حاتمی افزود: خراسان شمالی 170 هزار دانش آموز و 15 هزار فرهنگی دارد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.