در خراسان شمالی، هشت هزار نفر در سنین 10 تا 49 سال بیسوادند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حاتمی مدیر کل آموزش و پرورش استان در نشست خبری به مناسبت هفته سوادآموزی گفت: بیش از نود درصد مردم خراسان شمالی با سوادند.

براتعلی حاتمی با اشاره به اینکه برنامه های مختلفی منطبق با سند تحول نظام بنیادین آموزش و پرورش با مشارکت و همکاری خانواده ها و همچنین عقد تفاهم نامه با دستگاه های مختلف برای ریشه کنی بیسوادی تدوین شد، افزود: هشت هزار و 70 نفر هم استانی در سنین 10 تا 49 سال بیسوادند.

وی با اشاره به هزار و 450 آموزش دهنده سواد در استان گفت: با ثبت لحظه ای در سامانه آموزش و پرورش، تعداد دقیق افراد بیسواد مشخص است و براساس آن برنامه ریزی می شود.

مهدی مودی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه گفت: از ابتدای امسال هفت هزارجذب هفت هزار و 800 سوادآموز خراسان شمالی و800 نفر جذب سوادآموزی استان شدند.

مهدی مودی افزود: از این تعداد دو هزار و 641 نفر در دوره انتقال، دو هزار و 400 نفر در دوره تحکیم و بقیه در دوره سواد آموزی شرکت کردند. وی گفت: 84 درصد سوادآموزان، زن و 63 درصد روستایی بودند که از هزار و 452 نفر، آموزش های لازم را فراگرفتند.

وی افزود: سهمیه امسال استان خراسان شمالی جذب 10هزار سوادآموز است. بیش از 90درصد افراد سنین 10 تا 49 سال این استان باسواد هستند

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.