کتابخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در روستاهای محروم توسعه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گزوه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، معاون توسعه و مدیریت منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امروز در مراسم بهره برداری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دبستان عرب‌خزائلی روستای ولوجا بخش گهرباران میاندورود با تاکید به نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در جامعه گفت:با توسعه کتابخانه‌های سیار روستایی، به عدالت فرهنگی و محرومیت‌زدایی کشور کمک فراوانی می‌شود.

فریدون واحدی با تاکید به اینکه روستاهای سطح پایین در کنار کتاب‌های درسی و رسمی نیاز به مواد خواندنی نیز دارند، افزود: این خلا را می توان از طریق مربیان و متخصصان جبران کرد.

وی گفت: با پیگیری‌های مسئولان، کتابخانه‌های سیار بیشتری در مناطق روستایی و شهرستان‌های محروم باید ایجاد کرد که تحقق این مهم نیاز به فرهنگ همگانی دارد.

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه یکی از راههای در امان ماندن کودکان در برابر آسیب های اجتماعی آشنایی با فرهنگ کتابخانی است، افزود: با توسعه محیط‌های فرهنگی می‌توان راه‌های مفید و باارزشی را برای سرگرمی کودکان ترسیم کرد.

به گفته واحدی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آمادگی دارد به تعداد مناطق و شهرستان‌های محروم کتاب‌خانه سیار ایجاد کند.

110 مرکز کتابخانه سیار روستایی در کشور فعال است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار