امین پورخلیلی مدیرفروش یکی از بنگاه های تولیدی
لوازم خانگی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان از اهداف این بنگاه تولیدی فعال در اقتصاد کشور گفت:تلاش می کنیم
تا تکنولوژی های روز دنیا را بومی سازی کنیم، پیش از این در زمینه تولید لوازم
خانگی در کشور تنها 20 درصد محصول در ایران تولید و 80درصد وارد می شد اما
در حال حاضر به مرحله ای رسیدیم که 50درصد تولید داخلی و 50درصد
واردات کالا در این زمینه داریم.
وی در ادامه افزود: کاهش هزینه های تولید، کنترل نیروی انسانی و عوامل دیگر را در دستور کار خود قرار داده ایم تا قیمت تمام شده محصول را کاهش دهیم .
این فعال اقتصادی اظهار داشت: طبق برنامه ها و چشم اندازهای تولید در نظر داریم تا اواسط سال 96 به خودکفایی حدود 90درصدی دست پیدا کنیم.
پور خلیلی به شرایط رقابتی تولیدکنندگان داخلی اشاره کرد و گفت: رقابت باید در بین تولیدکنندگان ایرانی صورت گیرد، نه اینکه عوارض و گمرک را افزایش دهیم تا تولید کننده داخلی بتواند محصول خود را به فروش برساند.
این تولیدکننده در ادامه تصریح کرد: بنگاه های تولیدی
موفق به جذب سرمایه های خارجی شده اند بطوری که این بنگاه ها موفق شده اند تاکنون تولید 6 برند داخلی را داشته باشد و با 4 برند خارجی بطور
مستقیم وارد همکاری شوند.
وی در پایان از برنامه های صادراتی و ارتقا تولید این بنگاه تولیدی اشاره کرد و گفت: در بحث صادرات تاکنون موفق به صدور محصولات به کشورهای عراق و افغانستان شده ایم و در حال حاضر مشغول بررسی و مطالعه بازارهای کشورهای خاورمیانه هستیم تا بتوانیم شاهد توسعه صادراتی باشیم.
انتهای پیام/