معاون استانداری تهران گفت: اگر بخواهیم کشور را از آسیب‌ها و نارسایی‌های اجتماعی دور کنیم باید معلمان را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابوالقاسم حدادی معاون پژوهش و برنامه‌ریزی نیروی انسانی امروز در همایش تجلیل و بزرگداشت مقام معلم که در خانه معلم منطقه 3 برگزار شد، گفت: مسئولان باید نگاهی نو به آموزش و پرورش و سرمایه‌گذاری‌های این بخش داشته باشند چرا که اگر می‌خواهیم کشورمان توسعه پیدا کند باید به آموزش و پرورش و معلمان بیشتر توجه کنیم. معلمان می‌توانند آسیب‌های اجتماعی را به حداقل برسانند. آنها نقش سربازان فرهنگی را دارند که مسائل توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور را به خوبی می‌شناسند.

وی در ادامه گفت: امسال وزارت آموزش و پرورش تغییراتی را در شیوه‌نامه برای اجرا کردن اهداف عملیاتی و راهکارهای سند تحول تدوین کرده‌ که طبق این تغییرات باید برای انتخاب معلمان به شایستگی‌ها و مهارت‌های آنان بیشتر توجه شود.

حدادی اظهار داشت: معلمانی واجد لقب معلم نمونه هستند که دارای شایستگی اخلاقی- اعتقادی و مهارتی- علمی در سطح مدرسه، منطقه و کشور باشند و بر اساس آن مصاحبه و آزمون‌های فردی برای تأیید نهایی انجام می‌شود.

معاونت پژوهش، برنامه‌‌ریزی و نیروی انسانی یادآور شد: 186 نفر از دبیران به استان معرفی شدند که با سه مرحله آزمون علمی و عملی و مصاحبه‌های فنی توسط تیم‌های علمی آموزش و پرورش حدود 117 نفر به عنوان معلمان نمونه انتخاب شدند.

آموزش و پرورش باید دوباره احیا شود
چاووشی معاون استانداری تهران گفت: جامعه‌ای توسعه و تکامل می‌یابد که معلمانی دلسوز و خودجوش داشته باشد، اگر بخواهیم کشور را از آسیب‌ها و نارسایی‌های اجتماعی دور کنیم باید معلمان را بیشتر مورد توجه قرار دهیم؛ انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است.

وی در ادامه بیان کرد: معلمان باید نگاهی جامع به دین داشته باشند تا رفتارهای تربیتی را به دانش‌آموزان القا کنند. ما باید دغدغه معلمان را رفع کنیم تا جایگاه نظام تعلیم و تربیت ارتقا پیدا کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
همیشه معلمین باید عاشق باشن!!!