افزایش حملات به سکوهای نفتی نیجریه، تولید نفت را در این کشور به پایین ترین سطح در 20 سال گذشته رساند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت بلومبرگ، به دنبال افزایش حملات به تأسیسات نفتی نیجریه، تولید طلای سیاه در این کشور در 20 سال گذشته به پایین ترین سطح رسید.

پس از حمله شبه نظامیان به سکوی نفتی "شورون" در ایالت دلتا در نیجریه، شرکت نفت و گاز آمریکایی شورون تولید حدود 90 هزار بشکه نفت روزانه خود را کاهش داد. به نوشته بلومبرگ، حتی پیش از این حمله که روز چهارشنبه رخ داد، تولید نفت نیجریه برای نخستین بار از سال 1994 به زیر 1.7 میلیون بشکه در روز رسیده بود.

"دولاپو اونی،" رئیس تحقیقات انرژی در شرکت اکوبانک گفت: این یک حمله گستاخانه و بسیار پیچیده است. این افراد به دنبال پول نبودند. تنها هدفشان ترساندن دولت بوده است.

"محمدو بوهاری،" رئیس جمهور نیجریه وعده داده است فساد و سرقت در حوزه نفت را از بین ببرد و با شورشیانی که به تأسیسات نفتی ایالت دلتا آسیب رسانده اند، مقابله کند.

شرکت آمریکایی شورون پس از حمله افراد ناشناس به تأسیسات نفتی اوکان، این مرکز را تعطیل کرد. این شرکت روز گذشته اعلام کرد روزانه حدود 35 هزار بشکه نفتش تحت تأثیر این حملات قرار گرفته است. تأسیسات اوکان متعلق به شرکت آمریکایی شورون و شرکت ملی نفت نیجریه است.

گروهی به نام "انتقام جویان دلتای نیجر" در وبسایت خود مسئولیت این حمله را بر عهده گرفتند؛ اما تاکنون صحت این اخبار تأیید نشده است.

دولت نیجریه در تلاش است آسیب های اقتصادی ناشی از رکود بهای انرژی و حملات شورشیان از جمله گروه تروریستی بوکوحرام را در شمال این کشور مهار کند. ذخایر خارجی این کشور به کمتر از 27 میلیارد دلار کاهش یافته است. این رقم کمترین سطح از سال 2005 محسوب می شود. صندوق بین المللی پول انتظار دارد اقتصاد نیجریه در سال جاری میلادی 2.3 درصد رشد کند. این رقم نیز ضعیف ترین سطح رشد از سال 1999 در نیجریه است.

تحلیلگر ارشد حوزه نفت در مؤسسه "کی بی سی" اعلام کرد: کاهش بهای نفت بدان معناست که کشورهای فقیرتر در حوزه تولید نفت، پول لازم برای پرداخت خدمات اجتماعی خود را ندارند. در نتیجه اعتراضات افزایش می یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار