یک روزنامه انگلیسی برگزاری نشست یک‌روزه بین‌المللی «فساد» در پایتخت انگلیس را دلیلی بر دورویی کشورهای ثروتمند خواند.

برگزاری نشست بلندپایه بین‌المللی «فساد» در لندن، دورویی کامرون و رهبران غربیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، مقامات بلندپایه جهان خود را برای برگزاری نشست بین‌المللی یک‌روزه با موضوع «فساد» آماده می‌کنند. این نشست قرار است پنج‌شنبه، در «لندن،» پایتخت انگلیس و به میزبانی «دیوید کامرون،» نخست‌وزیر این کشور، برگزار شود. در ادامه آمده است: تمامی بازیگران اصلی از جمله «جان کری،» وزیر امور خارجه آمریکا، رؤسای «صندوق بین‌المللی پول (آی‌ام‌اف) و بانک جهانی و همچنین نمایندگی از «فیفا،» فدراسیون بین‌المللی فوتبال و «یوفا،» اتحادیه فوتبال اروپا، صبح پنج‌شنبه به منظور شرکت در این نشست یک‌روزه، وارد لندن خواهند شد. 

رهبران حدود 40 کشور جهان در نشست لندن راه‌های مبارزه کارآمد و مؤثر با فساد را بررسی خواهند کرد. کامرون دلیل برگزاری چنین نشستی را اینگونه عنوان می‌کند: فساد باعث نابودی مشاغل می‌شود... امید نجات و رهایی تهیدستان را از دام فقر شدید و درماندگی نابود می‌کند و امنیت کشورها را با سوق دادن مردم به سوی گروه‌های افراطی به خطر می‌اندازد. 

نگارنده گزارش در ادامه می‌افزاید: «کامرون دلایل درستی را برای مبارزه با فساد برمی‌شمرد؛ اما، تعریفی که وی از این کلمه ارائه می‌دهد، اشتباه است. برای کامرون فساد مساوی است با رشوه. به بیانی دیگر، نخست‌وزیر انگلیس بر این باور است که فساد عموماً در کشورهای فقیر روی می‌دهد. به همین دلیل، وی معتقد است تمرکز اصلی نشست پنج‌شنبه باید بر روی فساد در این کشورها باشد و این یعنی دورویی؛ اینکه تصور کنیم خود ما و مردم کشورمان مبرا از هرگونه اشتباهی هستیم و این اعمال خلاف و غیرقانونی تنها در کشورهای دیگر روی می‌دهد. درست است که سرقت یکی از مظاهر فساد است اما پذیرفتن پول کثیف، تخلفات مالیاتی و پول‌شویی نیز از دیگر نمودهای فساد قلمداد می‌شوند. انگلیس، دیگر کشورهای اروپایی و آمریکا دیگر با این ادعاها راه به جایی نخواهند برد. کشورهای ثروتمند جهان با یک دست انگشت اتهام را به سوی کشورهای فقیر نشانه می‌گیرند و با دست دیگر به غارت و چپاول مشغول هستند. 

در این گزارش همچنین آمده است: دیگر نمی‌توان به بهانه آنکه فساد تنها مشکل کشورهای در حال پیشرفت است، از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار