آیین جشن ثبت جهانی و اهدای لوح ذخیره گاه زیست كره تنگ صیاد سبزكوه استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ آیین جشن ثبت جهانی و اهدای لوح ذخیره گاه زیست كره تنگ صیاد سبزكوه استان چهارمحال و بختیاری، با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست كشور، و مسئولانی از یونسكو، در تالاب بین المللی گندمان آغاز شد.

مدیركل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری در این آیین گفت: ذخیره گاه زیست كره تنگ صیاد سبزكوه، از بی نظیرترین اكوسیستم های طبیعی با كاركردهای منحصر به فرد زیستی و تنوع بالای فرهنگی، جمعیتی، گردشگری و جاذبه های بی همتای طبیعی است.

شهرام احمدی، با بیان شناسایی 147 گونه پرنده در این منطقه، افزود: همچنین 600 گونه گیاهی در این منطقه شناسایی شده كه 110 نمونه آن انحصاری است.

وی اظهار داشت: از دیگر خصوصیات این ذخیره گاه، برخورداری از 180 برابر غنای زیستی، گیاهی و جانوری كشور است.

احمدی اضافه کرد: پروژه ثبت جهانی ذخیره گاه تنگ صیاد ـ سبزكوه با اهداف حفاظتی، توسعه پایدار و اهداف تحقیقاتی آموزشی و به منظور جلوگیری از تغییرات برگشت ناپذیر و بهره برداری از منابع طبیعی به صورت پایدار، اجرا می شود.

وی گفت: این ذخیره گاه دومین ذخیرگاه ثبت شده بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در یونسكو و همچنین نخستین ذخیره گاهی است كه برنامه جامع مدیریتی دارد.

به گفته احمدی؛ ذخیره گاه زیست کره تنگ صیاد ـ سبزکوه، 6 شهرستان، 9 شهر و 20 روستای استان چهارمحال و بختیاری را تحت پوشش قرار داده است.

در بیست و هفتمین اجلاس شورای هماهنگی بین‌المللی برنامه انسان و کره مسکون یونسکو (MAB –ICC) از 18 تا 22 خردادماه سال گذشته (94) در کشور فرانسه (پاریس)، ذخیره گاه زیست كره تنگ صیاد و سبزكوه استان چهارمحال و بختیاری با بیش از ۵۳۲ هزار هكتار مساحت، در شبكه جهانی ذخایر زیست كره یونسكو ثبت شد.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار