مدير عامل شركت آب منطقه اي همدان گفت: با بارش هاي اخير ذخيره سد شنجور رزن نيز به دو ميليون متر مكعب رسيد و اين سد در شهريور ماه امسال آبگيري خواهد شد.

آبگیری سد شنجور رزن اواخر تابستان سال جاری

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مرتضي عزالدين در مراسم شكرگزاري سر ريز شدن سد اكباتان اظهار داشت: اميدواريم سد شنجور رزن با توجه به نبود منابع و بدهكاري زياد با اتمام تاج سد، آبگيري شود البته نگراني‌هايي در بحث آبگيري آن وجود داشت كه خوشبختانه با بارش‌هاي خوب و ذخيره دو ميليون مترمكعبي آب رفع شد.


وي ادامه داد: سد سرابي تويسركان نيز با وجود بدهكاري بالاي 100ميليارد ريالي به پيمانكار، آبگيري و در ماه جاري سر ريز شد.

عزالدین با بيان اينكه سد گرين نهاوند در صورت ساخت بزرگترين سد استان خواهد بود اضافه كرد: احتمال ورود سرمايه‌گذار براي ساخت اين سد وجود دارد و قرار است تا بحث تامين آب آشاميدني از طريق اين سد پيگيري شود.

وي ادامه داد: در دولت تدبير و اميد اقدام هاي خوبي درباره اجراي طرح تعادل ‌بخشي در منابع آب‌هاي زيرزميني انجام شده است كه اميد است با بكارگيري اين راهكارها بتوان آبخوان ها و دشت ها را بار ديگر احيا كرد.

عزالدين با بيان اينكه صنعت سدسازي در استان همدان خود را در سد اكباتان نشان داده است تصريح كرد: اين سد در بين سال‌هاي 38 تا 41 با ظرفيت 9 ميليون مترمكعب ساخته شد و حجم آن پاسخگوي نياز دو ماه شهروندان بود.

وي تصريح كرد: سداكباتان جزو سدهاي بتني و سرآمد در كشور است و با افزايش حجم مفيد 36 ميليون مترمكعب اين سد توان تامين نياز آبي يك سال و نيم شهر همدان را دارد و هم اكنون پس از پنج سال سرريز سد به صورت آزاد انجام مي‌شود.

وي ادامه داد: هم‌اكنون ورودي آب به سد اكباتان 13 هزار ليتر در ثانيه و خروجي آن 10 هزار ليتر در ثانيه است و ميزان بارش‌ها در سطح استان بسيار خوب بوده است به گونه اي كه تا كنون 456 ميليمتر بارندگي داشته‌ايم كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 55 درصد افزايش بارندگي را نشان مي دهد.

عزالدين بيان كرد: در سال 93، 659 حلقه چاه در استان مسدود و به دنبال آن 80 ميليون مترمكعب آب و سال 94، 700 حلقه چاه مسدود و 50 ميليون مترمكعب آب صرفه جويي شد.

عزالدين خاطرنشان کرد: در سالجاري تاكنون 60 حلقه چاه با 12 ميليون مترمكعب آب مسدود شده است به طوريكه در مجموع از ابتداي حضور استاندار و آغاز به‌كار دولت تدبير و اميد، هزار و 419 حلقه چاه با 142 ميليون مترمكعب صرفه‌جويي معادل چهار برابر حجم سد اكباتان مسدود شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: همدان ، سد شنجور ، تابستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.