قزوین؛

هشدار به کارفرمایان دربکارگیری اتباع خارجی

كارفرمايان استان قزوین پیش از به كارگيری اتباع خارجی، از داشتن مدرك اشتغال معتبر آنان اطمينان حاصل كنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ مدير كل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری قزوين گفت: بر اساس ماده 120 و 181 قانون كار، با افرادی كه مجوز اشتغال نداشته باشند و ياكارفرمايانی كه اتباع خارجی را بدون مدرك اشتغال به كارگير بگیرند، برخورد قانونی می شود.

بهمن عشايری در جلسه شورای اداری بخش كوهين افزود: اقامت، اشتغال و تردد اين اتباع در همه مناطق استان به جز بخش هاي مركزی و كوهين شهرستان قزوین ممنوع است .

وی گفت: با استناد به دستورالعمل هاي موجود، جا به جايی اتباع غيرمجاز در مناطق ممنوع استان هم غيرقانونی است و خودروهایی که به این امر مبادرت كنند، 3 تا 6 ماه توقیف خواهند شد.

مدير كل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری در ادامه با ابراز نگرانی از روند ازدواج های غيرقانونی زنان ايرانی با مردان خارجی و تبعات و آسيب های آن افزود: به استناد ماده 17 قانون ازدواج و ماده 51 قانون حمايت از خانواده، برای ثبت ازدواج های غیرقانونی 3 سال حبس در نظر گرفته شده است.

عشايری اضافه كرد: خانواده های ايرانی در صورت تمایل به این نوع ازدواج ها، می توانند پس از مشاوره كارشناسان حقوقی اداره كل اتباع و مهاجران خارجی ، مراحل قانونی ثبت ازدواج را طی کنند.

بیش از 17 هزار تبعه افغان دارای مجوز اقامت در استان قزوین زندگی و فعالیت می کنند.

سال گذشته حدود 8 هزار نفر از اتباع خارجی فاقد مجوز در این استان دستگير و از كشور اخراج شدند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار