اولین کنگره استانی هدایت تحصیلی امروز با حضور رییس اداره مشاوره تربیتی تحصیلی وزارت آموزش و پرورش در بیرجند برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ معاون پرورشی فرهنگی اداره آموزش و پرورش استان گفت: با توجه به اینکه انتخاب رشته تحصیلی دبیرستانی گام نخست انتخاب رشته دانشگاهی و انتخاب شغلی در آینده است و دورنمای شغلی فرد را مشخص می کند امر هدایت تحصیلی از امر ویژه ای برخوردار است.

موسوی نژاد افزود: بیش از11هزار دانش آموز پایه نهم امسال در فرآیند هدایت تحصیلی به شاخه و رشته متناسب با استعداد،رغبت و نیاز جامعه هدایت خواهند شد.

وی گفت:از اهداف این کنگره می توان به بررسی موانع و مشکلات احتمالی برنامه هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم و توجیه کامل مشاوران در خصوص چگونگی انجام هدایت تحصیلی در سال 95-94اشاره کرد.

وی افزود: لزوم و اهمیت رشته های فنی و مهارتی و ایجاد گرایش های لازم در دانش آموزان پایه نهم و تغییرات به وجود آمده در آیین نامه هدایت تحصیلی،انجام مناسب توزیع متوازن میان رشته ها با تاکید بر رشته های فنی و مهارتی و انتقال موضوع هدایت تحصیلی از متوسطه دوره اول از دیگر موارد مورد بحث در این نشست است.

معاون پرورشی فرهنگی اداره آموزش و پرورش استان اظهار کرد:مهم ترین هدف این نشست تبیین، توجه و روشنگری نسبت به هدایت تحصیلی دانش آموزان است.

موسوی نژاد گفت:فرآیند هدایت تحصیلی را چهار عامل علاقه،استعداد،نیاز و امکانات جامعه تشکیل می دهد.

وی افزود:تعداد 18 هزار نفر مشاور در کشور و تعداد 230مشاور در سطح استان داریم.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار