نثر شاعرانه را بر اساس درون‌مایه‌ای که رمانم دارد، برای نگارش آن انتخاب می‌کنم.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست بررسی کتاب «از خاک تا افلاک» صبح امروز با حضور راضیه تجار نویسنده اثر در غرفه سوره مهر برگزار شد.

در این مراسم راضیه تجار نویسنده «از خاک تا افلاک» با اشاره به آن‌که کتاب «کوچه اقاقیا» قرار است، با شمایل دیگری منتشر شود گفت: نثر شاعرانه‌ای که در آثارم وجود دارد را براساس درون‌مایه رمانم برای نگارش آن انتخاب می‌کنم. این نثر شاعرانه با توجه به آنکه کتاب «از خاک تا افلاک» درباره عطار نوشته شده بود با موضوع کتاب همخوانی داشت.

وی افزود: متأسفانه منابع وسیعی درباره زندگی عطار وجود نداشت. با وجود آنکه وی از مشاهیر است، مختصات اصلی زندگی وی را از کتاب‌های مختلف گرفتم و به آن‌ها وفادار ماندم. علاقه‌ شخصی‌ام به این شاعر دلیل نگارش کتاب «از خاک تا افلاک» بود.

این نویسنده با اشاره به آن‌که ابتدا قلب نویسنده باید با سوژه ارتباط برقرار کند اظهار داشت: هر نویسنده‌ای برای خود مسیری را طی کرده و به توانایی‌هایی رسیده است. اگر بتواند نویسنده اثری را خلق کند که مورد تأیید وی باشد، به حقیقت دست یافته است.

تجار ادامه داد: به کتاب «کوچه اقاقیا» علاقه زیادی دارم. به دلیل آنکه هر کسی من را دید، کتاب را پسندیده بود. در مکان‌های مختلفی هم که کتاب نقد شد، نقدهای مکتوب و شفاهی، کتاب «کوچه اقاقیا» را تأیید می‌کرد. به دلیل آنکه کتاب در نهایت ایجاز وبا نثری شاعرانه نوشته شده بود و در آن لایه‌های زیرین داستانی نیز وجود داشت.

وی با اشاره به آن‌که نویسندگان ما باید به سمت مسئله شهدا بیایند و درباره آن بنویسند، تصریح کرد: به این دلیل نگارش کتاب درباره شهدا را به نویسندگان توصیه می‌‌کنم که سخن درباره آن زیاد است. اثرم با عنوان «خانه ستاره‌ای» که درباره شهید سهیلیان است، قرار بود توسط انتشارات روایت فتح به نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیاید. کتاب دیگری پیرامون شهدای مدافع حرم در دست نگارش دارم که امیدوارم تا یک ماه آینده برای چاپ به روایت فتح بدهم.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار