نمایشگاه کتاب مشوقی برای کتاب‌خواندن مردم است؛ چرا که می‌توانند کتاب‌های مورد نیاز خود را تهیه‌ کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در جمع خبرنگاران گفت: ابتکار انتقال نمایشگاه به یک منطقه وسیع و گسترده قابل تقدیر است. با تقسیم حوزه‌های کودک، آموزشی، دانشجویی و بخش عمومی که در نمایشگاه صورت گرفته، دسترسی آن برای مردم راحت‌تر است. به ویژه بخش بین‌الملل که قابل توجه است. همچنین سالن‌هایی که برای گفتگو و نشست تدارک دیده شده است، از دیگر ابتکارات خوب نمایشگاه است. البته در نمایشگاه‌‌های گذشته هم این مسائل برنامه‌ریزی شده بود اما این بار سامان‌دهی بهتری انجام شده است.

وی ادامه داد: مردم ما هم با وضعیت و هوشیاری که دارند، باید کتاب را جزو کالای اساسی خود بدانند و ما مردم را به مطالعه تشویق کنیم. نمایشگاه کتاب مشوقی برای کتاب‌خواندن مردم است؛ چرا که می‌توانند کتاب‌های مورد نیاز خود را تهیه‌ کنند. 

رئیس کمیته فرهنگی مجلس عنوان کرد: 150 هزار عنوان کتاب از سال 89 تا 94 توزیع شده است و این قابل توجه است و مردم ما توجه زیادی به نوع موضوعات مختلف دارند.

وی افزود: با انتقال نمایشگاه به شهر آفتاب چنین استقبالی پیش‌بینی نکرده بودیم اما خوشبختانه با رفاه نسبی که تدارک دیده شد، استقبال خوبی شده است. برای نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب 70 دستگاه کمک می‌کنند و نمی‌توان به یک دستگاه تکیه کرد. شهرداری، وزارت ارشاد و نهادهای مختلف مشارکت‌های خوبی داشتند.

وی اظهار داشت: برای مردم با وضعیت ما کتب مختلف و محتوای آن در زندگی آن‌ها نقش اساسی باید داشته باشد و محتوای کتاب می‌تواند به ارتقای فرهنگی کمک کند. همانطور که کتاب غیراخلاقی می‌تواند فرد را منحرف کند، کتاب خوب هم به  تعالی و موفقیت افراد کمک می‌کند.

سالک در خصوص لایحه حمایت از مؤلفان در مجلس گفت: یکی  از بحث‌های مجلس در کمیسیون فرهنگی، دفاع از مؤلفان ناشران و بحث بیمه‌ای آن‌هاست و این موضوع در زمینه‌های مختلف مطرح شده و در دستور کار قرار گرفته است.

همچنین وی تصریح کرد: چهار مرحله نظارت در نمایشگاه کتاب مطرح کردیم. از ابتدای ورود تا تشکیل غرفه. به همین دلیل تا به امروز 10 غرفه به دلایل مختلفی بسته شدند و خوشبختانه تیم نظارتی خوبی در نمایشگاه حضور دارد.


انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.