تاثیرگذاری شعر روی مخاطب در کتاب به مراتب بالاتر است به این دلیل که در کتاب کاغذی می‌توان بارها به شعر برگشت و تامل کرد، اما در محیط مجازی کسی برای تفکر روی شعر وقت نمی گذارد.

اسماعیل امینی شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با تاثیر فضای مجازی بر کتاب خوانی گفت: این فضا در افزایش مخاطبان به شعر تاثیر داشته است اما این تاثیر گذاری هم مثبت است و هم منفی. تاثیر مثبت آن برای یک شاعر به این جهت است که نیازی به سرمایه گذار و هماهنگی (برای مثال با مطبوعات) نخواهد داشت و سرعت و وسعت این فضا بالا است. توزیع کتاب در کشور زمان بر است ولی در محیط مجازی شعر نه تنها در کشور بلکه در کل عالم پخش در یک لحظه پخش می‌شود.

وی تصریح کرد: بخش منفی فضای مجازی شتاب زدگی و غیر قابل اعتماد بودن آن است. در کتاب انتساب شعر به شاعر مشخص است اما در اینترنت مشخص نیست که سراینده شعر چه کسی است و قابل استناد نیست.

امینی ادامه داد: تاثیرگذاری شعر روی مخاطب در کتاب به مراتب بالاتر است به این دلیل که در کتاب کاغذی می‌توان بارها به شعر برگشت و تامل کرد، اما در محیط مجازی اضطراب وجود دارد و کسی برای تفکر روی شعر وقت نمی گذارد. ترجیح من این است که شعر به صورت کتاب منتشر شود.

نویسنده کتاب «دلقک و شاعر دربار» اظهار داشت: فضای مجازی یک امکان است مانند بقیه امکاناتی که در دسترس ما قرار دارد و نوع استفاده ما است که این فضا را به سمت مثبت و منفی سوق می‌دهیم. به نظر من این فضا تازه است و بعد از مدتی که التهاب آن فروکش کند، مردم از آن به صورت عادی استفاده خواهند کرد و به تعادل خواهند رسید.

امینی در خصوص ارتباط خود با فضای مجازی بیان کرد: من کانال تلگرامی ندارم چون به نظرم شعر در جایی باید انتشار بیابد که امکان نظردهی وجود داشته باشد و کانال تنها ارتباطی یکطرفه را ممکن می‌سازد، پس مناسب نیست.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار