بقعه متبرکه امامزاده عبدالله(ع)، در قلب همدان قرار گرفته که باید به حق ایشان را حاکم قلوب مردم این دیار نام نهاد.

امامزاده عبدالله، بقعه ای در قلب شهر همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ امامزادگان بسیاری در دارالمؤمنین همدان وجود دارد که امامزاده عبدالله(ع)  یکی از بقعه‌های متبرکه و مورد توجه مردم این دیار است.


امامزاده عبدالله در وسط میدانی با همین نام در دل شهرستان همدان واقع شده است که در آن دو مزار وجود دارد.

این مزارها متعلق به پدر و پسری سادات با نام‌های احمد و عبدالله است که نسب این دو امامزاده به امام موسی کاظم(ع) برمی‌گردد.

مردم همدان اعتقادات زیادی به این امامزاده دارند و پس از برآورد شدن حاجاتشان، نذورات خود را در این محل ادا می‌کنند.

یکی دیگر از اعتقادات مردم نسبت به این امامزاده این است که عروس و داماد برای تبرک و آغاز زندگی سعادتمندانه، دور این امامزاده طواف می‌کنند.

از آنجایی که همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین و یک شهر توریستی است، باید این اماکن متبرکه از جمله امامزاده عبدالله را به یک قطب فرهنگی و محلی برای آرامش و آسایش مردم تبدیل کنیم.

امامزاده عبدالله متعلق به همه‌ مردم همدان است که باید برای تبدیل شدن امامزاده عبدالله به قطب فرهنگی همه دست در دست هم داده و برای رسیدن به این هدف از کمک‌های مالی و کمک‌های معنوی دریغ نکنند.

برای دست یافتن به این مهم نیاز به مشارکت همه افراد با تخصص‌ها و هنرهای مختلف است و هر کسی به ظن خود برای رسیدن به این مهم باید یاری برسانند.

نهادهای دولتی و ادارات یکی از این مجموعه‌ها هستند که باید امامزاده عبدالله را از نظر مالی تأمین کنند، با آن که هیئت امنای امامزاده عبدالله تمام کارها و برنامه‌های خود را از طریق نذورات مردمی اجرا می‌کنند و سراغ نهادها نمی‌روند، اما سازمان‌های دولتی هم وظیفه‌ای در قبال رسیدن به این هدف دارند که امیدواریم روزی شاهد مشارکت پررنگ نهاد‌های دولتی در بقاع متبرکه باشیم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.