فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: نمایشگاه عکس برتر کوچ در قالب ششمین جشنواره کوچ ملی عشایر بیله‌سوار در ۲۲ اردیبهشت‌ماه برپا می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ آرام حلیم در بازدید از روند آماده‌سازی و تدارک محل برگزاری جشنواره کوچ عشایر بیله‌سوار اظهار داشت: ششمین جشنواره ملی کوچ عشایر 22 اردیبهشت‌ماه در روستای روح‌کندی جعفرآباد از توابع بیله‌سوار برگزار می‌شود که تمهیدات لازم برای برگزاری این جشنواره توسط اعضای ستاد جشنواره فراهم شده است.

وی گفت: عشایر ایل شاهسون در میان 90 ایل سومین ایل مهم کشور هستند و نقش بسزایی در توسعه استان اردبیل در بخش‌های گردشگری و کشاورزی دارند و امید است با حمایت از این قشر تلاشگر و دلسوز بتوانیم ظرفیت‌های موجود عشایر را ارتقا دهیم.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار تصریح کرد: بیش از 15 هزار عشایر در شهرستان بیله‌سوار زندگی می‌کنند که 39 درصد عشایر استان اردبیل را تشکیل می‌دهند و بیش از 600 هزار راس دام سبک را در شهرستان پرورش و نگهداری می‌کنند.

حلیم با اشاره به اینکه عشایر به عنوان تولیدکنندگان محصولات دامی و صنایع دستی همواره نقش بسزایی در جوامع محلی و منطقه‌ای داشته‌اند، گفت: این جشنواره و گردهمایی‌ها فرصتی را برای آنها فراهم خواهد کرد تا بازارهای عرضه محصولات خود را گسترش دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.