«در پایتخت فراموشی» جعفریان رهاورد سفر به افغانستان است

کتاب «در پایتخت فراموشی» اثر محمد حسین جعفریان رهاورد سفر وی به افغانستان است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ششمین نشست ادبی «در کوچه آفتاب» عصر امروز در سالن یاس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور محمود اکرامی فر شاعر، نویسنده و پژوهشگر ادبی، محمد سرور رجائی و محمد حسین جعفریان برگزار شد.
 
وی افزود: از منظر زبانی، نثر و نحوه نگارش باید گفت نحوه نگارش وی روزنامه نگاری است. استفاده از کلماتی چون کمابیش این مسئله را نشان می‌دهد.
 
این شاعر ادامه داد: به دلیل آنکه محمد حسین جعفریان سال‌های زیادی در افغانستان زندگی کرده است، مشاهده از دید عامل و فاعل انجام می دهد به این معنا که خود این کار ها را انجام داده و با آن زیست کرده است.
 
این پژوهشگر ادبی با اشاره به آنکه کتاب «در پایتخت فراموشی» بین نثر معیار و گفتار در حرکت است، اظهار داشت: وقتی این سفرنامه را خواندم یاد سفرنامه ناصر خسرو افتادم.

در ادامه مراسم محمد سرور رجائی با اشاره به آنکه شعر جعفریان از زبان من افغانستانی سروده شده بود، بیان کرد؛ بسیار جفاکارانه است اگر فعالیت های محمد حسین جعفریان را به چند کتاب و یادداشت وی درباره افغانستان بسنجیم و اندازه بگیریم.

وی افزود: محمد حسین جعفریان با ارتباط نزدیک و صمیمی با مسئولین کشور افغانستان توانست تاثیر زیادی بر فرهنگ و ادبیات این کشور بگذارد. گاهی نیز وی از همین دوستی ها ضربه های ناخوشایندی نیز خورده است. کارهای وی برای افغانستان از سر درد بود و برای شهرت کاری نکرد.

وی افزود: محمد حسین جعفریان با ارتباط نزدیک و صمیمی با مسئولین کشور افغانستان توانست تاثیر زیادی بر فرهنگ و ادبیات این کشور بگذارد.گاهی نیز وی از همین دوستی ها ضربه های ناخوشایندی نیز خورده است. کارهای وی برای افغانستان از سر درد بود و برای شهرت کاری نکرد.

گفتنی است؛ از حاشیه‌های مراسم می‌توان به بیان خاطره توسط محمد حسین جعفریان و تقدیر از وی به همراه شعر خوانی سید سکندر حسینی و محمد حسین جعفریان اشاره کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار