استاندار ایلام گفت: جانبازان سرافراز این مرز و بوم نه تنها در ایران اسلامی بلکه در اقصی نقاط عالم مایه فخر و مباهات ملت بزرگ ایران هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ محمدرضا مروارید درآیین ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و گرامیداشت روز جانباز با اشاره به سفر روز گذشته سفیر اتریش به استان اعلام کرد: این مقام اروپایی در سخنان خود عنوان می کرد که در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن تعداد زیادی از مجروحان و بویژه جانبازان شیمیایی در این کشور پذیرایی و مورد مداوا قرار گرفته اند و این موضوع را برای خود افتخار تلقی می کرد.

مروارید اضافه کرد: بیان این موضوع نشان می دهد که جانبازان دوران دفاع مقدس از جایگاهی بسیار والا و ارزشمند حتی در منظر سایر کشورها برخوردار هستند.

وی افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس متشکل از سازمان های مختلف ارتش، سپاه ، بسیج و ژاندامری بودند که با وجود برخوردار نبودن از کمترین توان تسلیحاتی ولی با رشادت و جانفشانی در مقابلی دشمنی که از سوی کشورهای غربی و عربی حمایت می شد، ایستادگی کرده و اجازه ندادند خاک پاک این سرزمین تصرف و چپاول شود.
استاندار ایلام گفت: امروز نیز ایران در سایه از خود گذشتگی نیروهای مسلح از چنان اقتداری در منطقه برخوردار است که بدون حضور جمهوری اسلامی معضلات بین المللی قابل حل و فصل شدن نیست.

مروارید اظهار کرد: جانبازان ایران اسلامی باید بر خود ببالند که در کشوری زندگی می کنند که رهبر آن جزو جانبازان محسوب می شود که این موضوع در دنیا بی نظیر است.

وی اضافه کرد: جانبازان و ایثارگران چشم و چراغ این ملت محسوب می شوند و با وجود تحمل سال ها رنج و درد مجروحیت همچنان با روحیه بالا و با نشاط آماده هرگونه جانفشانی در راستای اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

استاندار ایلام با تجلیل از زحمات همسران جانبازان یادآور شد: بدون شک بار اصلی مشکلات جانبازان بر عهده همسران آنهاست که بدون چشم داشت در این مسیر الهی گام بر می دارند.
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.