عضو شورای اقتصاد کشور با اشاره به برخی از مشکلات اقتصادی کشور افزود: بخشی از مشکلات به هیچ عنوان نه ربطی به آمریکا دارد نه به اسرائیلی ها بلکه مربوط به بی کفایتی برخی از مدیران وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی است که برای مردم و بخصوص شهرستان راور تصمیم گیری می کنند.

یا وجودتعطیلی معادن راور واردات زغال مفهومی نداردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به معادن غیرفعال شهرستان راور گفت: شرکت ذغال سنگ با بدهی‌های زیادی مواجه است به طوریکه هم اکنون 50 درصد معادن ذغال سنگ شهرستان راورغیرفعال هستند .

پورابراهیمی افزود: چرا باید در حالی که کشور نیازمند به ذغال است و تعدادی از کارخانه های کک سازی ما بدلیل نبود خوراک با مشکل مواجه شدند معادن در شهرستان راورغیر فعال باشند.

نماینده مردم کرمان و رور در مجلس شورای اسلامی واردات ذغالسنگ به کشور در شرایط امروز را یک نمونه خیانت به کشور دانست و گفت: صنعت ذغالسنگ در حال مردن است و اگر در این زمینه فکری نشود و اقدامی صورت نگیرد مشکلات زیادی از جمله برای مطالبات کارگران در این حوزه به وجود خواهد آمد.

وی تصریح کرد؛ در حالی که 50 درصد معادن ذغالسنگ راور تعطیل می باشد واردات ذغالسنگ هیچ معنا و مفهومی ندارد

وی با ارایه راهکارهایی برای رفع مشکلات حوزه ذغالسنگ اظهار کرد: همانطور که بخش های صادرات و کشاورزی معاف از مالیات هستند می توان بخش ذغالسنگ را هم از مالیات معاف کرد و یا تخفیفات مالیاتی برای آن در نظر گرفت.

پورابراهیمی تاکید کرد: در حوزه وزارتخانه سند برنامه استراتژی سند ذغال باید هرچه زودتر نوشته شود و اکنون فاقد آن هستیم.

وی ادامه داد: اگر لازم باشد احکامی در برنامه ششم توسعه هم در این خصوص مد نظر قرار گیرد، تا بتوان متناسب با آن برنامه ریزی کرد.

وی همچنین معافیت گمرکی برای تجهیزات معدنی را از جمله راه هایی برای بهبود و بهسازی معادن برشمرد

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار