زنجان؛

اختصاص 10درصدی اعتبارات حوزه سلامت به سلامت روان

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت:10درصد از اعتبارات حوزه سلامت باید به حوزه سلامت روان اختصاص پیدا کند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبر نگاران جوان از زنجان ؛مسعودی فرید افزود : متاسفانه این میزان اعتبارات در کشور از سه درصد بیشتر نیست که آن هم صرف درمان و بازتوانی می شود و حوزه پیشگیری از آن بهره ای نمی برد.

وی بر لزوم گنجاندن حوزه سلامت روان در طرح تحول سلامت و اختصاص بسته خدمتی اشاره کرد و افزود: همه نهادهای دخیل در امور اجتماعی و فرهنگی باید برای ارتقا شاخص سلامت روان جامعه، آموزش مهارت های زندگی را در سرلوحه برنامه های خود قرار دهند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در حال حاضر اورژانس اجتماعی در ۱۹۰ شهر کشور فعال بوده و به مردم خدمت می دهد، افزود: براساس بررسی های انجام شده، ۵۰ درصد اختلالات روانی زیر سن ۱۴ سال و ۷۵ درصد زیر ۲۴ سال شروع می شود.

مسعودی فرید در حال حاضر اقدام لازم برای شناسایی زود هنگام اختلالات روانی در سنین کودکی و نوجوانی به منظور مداخله بهنگام در کشور انجام نمی شود.

وی افزود: مدرسه بهترین گلوگاه برای غربالگری و شناسایی موارد اختلال روانی در افراد است و لازم است تمهیداتی در این زمینه در دستور کار قرار گیرد.

مسعودی فرید یاد آورشد: مدارس کشور باید مدرسه های زندگی باشند و لازم است توجه به موضوع سلامت روان در آموزش و پرورش نهادینه شده و آموزش مهارت های ارتباطی و اجتماعی به دانش آموزان در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: سلامت ، روان ، اعتبارات ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.