افتتاح طرح های عمرانی با حضور رییس تشخیص مصلحت نظام+تصویر

دو طرح عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با حضور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افتتاح شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،دو طرح عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با حضور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افتتاح شد که یکی از این طرحها مجتمع آزمایشگاهی شماره سه با هزار و 700 متر مربع مساحت است که در پنج ماه و با اعتبار 15 میلیارد ریال ساخته شده است.

افتتاح طرح های عمرانی با حضور رییس تشخیص مصلحت نظام


افتتاح طرح های عمرانی با حضور رییس تشخیص مصلحت نظام

همچنین در مراسمی طرح های ورزشی با عنوان نشاط شامل زمین های چمن مصنوعی، تنیس، بسکتبال و والیبال با مساحت سه هزار متر مربع با 25 میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.

آیت الله رفسنجانی در ادامه در جمع مردم و مسولان سخنرانی کرد .

وی گفت:برجام درهای بسته شده را باز کرد و این برجام شایسته جشن گرفتن است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه پس از برجام، جوانان ایران در رشته های خوب دانشگاه های جهان پذیرفته شدند و اتفاقات خوب دیگری افتاد، گفت: پیش از بر جام شخصیت های دنیا به ایران نمی آمدند، در حالی که  الان در صف می ایستند و این مسئولان ما هستند که فرصت دیدن تمام آنان را ندارند.

افتتاح طرح های عمرانی با حضور رییس تشخیص مصلحت نظام

وی تصریح کرد: اگر فهرست مشکلات حل شده را دولت منتشر کند، انکارکنندگان دستاوردهای برجام باید شرمندگی را حتی در مقابل خانواده های خود نیز تحمل کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: نیمی از صنایع کشور در دوران پیش از برجام تعطیل ، راکد و یا نیمه فعال بودند اما اکنون بسیاری از آنها از جمله در قزوین فعال شده اند.


 وی اضافه کرد: شرایط رو به بهبود است و از عده ای که دانسته این دستاوردها را در تریبون ها انکار می کنند یا در مجلس به رییس جمهور برای توقف برجام نامه می نویسند، گلایه داریم.

وی با بیان اینکه برخی از آقایان چشم های خود را بسته و دهان خود را باز کرده اند که برجام چیزی نداشته است، گفت: در سال های قبل نفت را تنها با بابک زنجانی می شناختیم، ولی در حال حاضر سه و نیم میلیون بشکه نفت به فروش می رسد.

هاشمی رفسنجانی عنوان کرد: اسرائیل، اعراب منطقه و حامیان آمریکا به شدت مخالف برجام هستند و در چنین شرایطی به وحدت نیازمندیم؛ زیرا کار کردن با اختلاف به دشمنان اجازه و پنجره ای برای ورود و نفوذ می دهد.

افتتاح طرح های عمرانی با حضور رییس تشخیص مصلحت نظام

وی عنوان کرد: رد کردن صلاحیت افراد تایید صلاحیت شده به دلیل عدم التزام به اسلام صحیح نیست و باید وحدت خود را تقویت کنیم.

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در سفر نیم روزه خود به قزوین با اشاره به دستاوردهای دانشگاه آزاد قزوین و ساخت موتورسیکلت و خوردوی برقی دانشجویان این دانشگاه، افزود: در حال حاضر در تهران دو نیم میلیون  ودر کشور حدود 10 میلون موتورسیکلت  تردد می کنند که به طور یقین با ورود این موتورسیکلت ها به بازار، محیط زیست می تواند نفس بکشد.

وی با اشاره به نزدیک شدن به سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت به همین مناسبت دستاوردهای شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد در جشن سالانه دانشگاه عرضه شود.

هاشمی با اشاره به موفقیت های چشمگیر دانشگاه آزاد اسلامی در طول سال های پس از تاسیس این دانشگاه افزود: دانشگاه آزاد بیش از بیست میلیون مترمربع فضای آموزشی ساخته که علاوه بر توسعه این دانشگاه و به کارگیری نیروی انسانی، موجب توسعه شهرها شده است.

وی عنوان کرد: این دانشگاه هیچ هزینه ای به دولت تحمیل نمی کند و با توجه به نیازی که در اوایل انقلاب در کشور برای تحصیل جوانان وجود داشت، تصمیم به احداث دانشگاه آزاد گرفته شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هم اقتصاد دانش بنیان را زیربنای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت : توسعه اقتصاد دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیازمند زیرساخت های بیشتری است که باید ایجاد کنیم

حمید میرزاده همچنین از برنامه ای این دانشگاه برای توسعه رشته های پزشکی در قزوین خبر داد :

استاندار قزوین هم  گفت: نقش آیت الله  هاشمی رفسنجانی در انقلاب بی نظیراست و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دلسوز تر از همه در انقلاب و نظام بوده و به نوعی یار بی همتای رهبریست.

فریدون همتی در سفر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به دانشگاه آزاد قزوین با اشاره به وحدت و همدلی خوب موجود در استان قزوین افزود: در فضای پسابرجام با تدابیر و رهنمودهای رهبری، برنامه های دولت و نقش و هدایت ریاست مجمع تشخیص مصلحت امیدواریم فضا بیش از پیش بهبود پیدا کند.

استاندار قزوین با اشاره به فعالیت هفت کارگروه فعال استان در حوزه اقتصاد تصریح کرد: پس از برجام این کارگروه ها برای رفع مشکلات و موانع تلاش می کنند.

وی افزود: در سالی که اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام گرفته است، بیست هزار شغل و رسیدن به صادرات یک میلیارد دلار در سال جاری درنظر گرفته شده است.

همتی اضافه کرد: در فضای پسابرجام آنچه تعامل، گفتگو و بررسی های ما از حوزه تولید نشان می دهد، پیشرفت است حال آنکه برخی کشورها در شرایط تحریم حتی حاضر به گفت و گو با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی نبودند.

افتتاح طرح های عمرانی با حضور رییس تشخیص مصلحت نظام+تصویر

همتی بیان کرد: اکنون آنان اصرار به ارتباط با تولیدکنندگان ما دارند و فضای امید در میان فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان ایجاد شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین هم در این مراسم از برنامه پنج ساله هیئت و امنای این دانشگاه برای راه اندازی رشته های پزشکی خبر داد.

مرتضی موسی خانی  در ادامه با اشاره به اینکه کلنگ شهرک شفای آبیک امروز به زمین زده شد، افزود: 

قرار است این شهرک در زمینی به مساحت چهل و دو هکتار و با اعتباری بالغ بر ده میلیارد تومان به بهره برداری برسد.



انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار