هشدار فائو درباره پیامدهای فاجعه‌بار ادامه یافتن مناقشات در غرب آسیا و شمال آفریقا

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، درباره پیامدهای فاجعه‌بار مناقشات، بر امنیت غذایی در غرب آسیا و شمال آفریقا هشدار داد.

هشدار فائو درباره پیامدهای فاجعه‌بار مناقشات در غرب آسیا و شمال آفریقابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، فائو، روز جمعه درباره پیامدهای فاجعه بار مناقشات بر امنیت غذایی در غرب آسیا و شمال آفریقا و همچنین آسیب پذیری کودکان بر اثر گرسنگی شدید هشدار داد. 

عبدالسلام ولد احمد، معاون فائو و نماینده این سازمان برای شمال آفریقا و غرب آسیا به خبرگزاری فرانسه گفت: «اوضاع منطقه به لحاظ امنیت غذایی به شدت وخیم‌تر شده است.» 

وی افزود: «شمار افرادی که از گرسنی رنج می‌برند افزایش یافته و از ۱۶ میلیون نفر در سال ۱۹۹۰ به ۳۳ میلیون نفر رسیده است. این تنها منطقه جهان است که با فقر و گرسنگی فزاینده رو به رو است.» 

ولد احمد این اظهارات را در حاشیه کنفرانسی در مقر فائو در رم بیان کرد. نمایندگان ۲۵ کشور منطقه که در این کنفرانس حضور داشتند با تصویب بیانیه‌ای بر اهمیت صلح و ثبات روی همه تلاش‌هایی که با هدف نتایج کوتاه، میان و بلند مدت صورت می‌گیرد تاکید کردند. 

این کشور‌ها به علاوه «نگرانی شدید خود را درباره وخامت فاجعه بار وضع امنیت غذایی به ویژه درمیلان کودکان در خاورمیانه و شمال آفریقا به علت مناقشه‌ها و بحران‌ها» بیان کردند. 

ژوزه گرازیانو داسیلوا مدیر کل فائو گفت: «کمک کردن به کشاورزان به شرط اینکه آن‌ها از خطر دور بمانند و به فعالیت روی زمین‌های خود ادامه دهند برای جلوگیری از آوارگی گسترده ضروری است.» 

وی تاکید کرد «نا‌امنی غذایی می‌تواند روند صلح را به خطر اندازد و خشونت را تشدید کند.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار