مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از زیست 316 گونه جانوری مهره‌دار در این استان خبر داد و گفت: در زمینه تنوع گونه جانوری یکی از غنی‌ترین استان‌های کشور به شمار می‌رویم.

 
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛سید اسدالله هاشمی  با اشاره به تنوع زیستی جانوری و گیاهی در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این استان یکی از غنی‌ترین زیستگاه‌ها در کشور به شمار می‌رود.
 
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: محیط زیست استان در حدود 312 هزار هکتار عرصه طبیعی دارد که ویژگی‌های خاص گیاهی و جانوری در استان نسبت به سایر نقاط بسیار ویژه است و اکنون گونه‌های کمیاب و در معرض خطر را در این استان حفاظت می‌کنیم.
 
هاشمی گفت: در این استان تعداد 45 گونه پستاندار، 220 گونه پرنده، 39 گونه خزنده و 9 گونه ماهی وجود دارد که سرجمع در این استان 316 گونه مهره‌دار زیست می‌کنند و از این حیث یکی از استان‌های مهم به شمار می‌رویم.
 
وی از وجود 2 هزار گونه گیاهی در استان خبر داد و گفت: معادل 16 درصد گونه‌های گیاهی کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
 
هاشمی از وجود 25 درصد گونه گیاهان دارویی کشور در این استان خبر داد و گفت: گونه‌هایی منحصربفردی در این استان داریم که در هیچ کجای جهان این گونه‌ها موجود نیست.
 
مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارت خود با بیان اینکه تشکل‌های زیست محیطی خوبی در استان داریم که نسبت به حفاظت از گونه‌های گیاهی و جانوری بسیار حساس هستند، اظهار کرد: تعامل بسیار خوبی در دوره جدید میان این تشکل‌ها و محیط زیست استان وجود دارد.
 
هاشمی گفت: تخریب‌هایی در سطح استان در زمینه محیط زیست وجود دارد که تنها راه جلوگیری از این تخریب‌ها، فرهنگ‌سازی توسط تشکل‌های زیست محیطی و فعالان رسانه‌های حاضر در این حوزه امکان‌پذیر است.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.