اهواز؛

۴۸۰ میلیارد ریال خسارت سیلاب به اندیمشک

باران و سیلاب‌های اخیر بیش از ۴۸۰ میلیارد ریال به تاسیسات شهری اندیمشک در بخش‌های مختلف خسارت جدی وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شهردار اندیمشک گفت: تأمین نیازهای مالی مورد نیاز برای بازسازی مناطق مختلف اندیمشک پس از سیلاب اخیر از توان مالی شهرداری اندیمشک خارج است.

محمدرضا پاپی اظهار داشت: این میزان خسارت، پس از وقوع سیلاب و برسی های مقدماتی مبلغی در حدود 150 میلیارد ریال تخمین زده شد که با بررسی‌های کارشناسی این میزان خسارت به بیش از 480 میلیارد ریال افزایش یافت.

پاپی افزود: کانال علی کمال و تاسیسات نصب و ساخته شده در آن به صورت کامل تخریب شده و نیازمند بازسازی کامل برای تکمیل و بهره برداری است.

پاپی بیان کرد: به کانال کوی ولایت اندیمشک که آب‌های کوهستان تنگوان را به خارج از شهر هدایت می‌کند پس از سیلاب اخیر  آسیب جدی وارد شده که در صورت عدم چاره جویی مناسب و عدم بازسازی و بهینه سازی آن، احتمال بروز حوادث غیرمترقبه دور از انتظار نیست و در صورتی بروز باران شدید قطعاً آسیب جدی به منازل مردم وارد می‌شود.

وی گفت: همچنین سیلاب اخیر به آسفالت بیش از 150 خیابان در بخش‌های مختلف شهری خسارت 30 تا 100 درصدی وارد نموده و همین مقوله مشکلات جدی برای شهروندان برای تردد در معابر شهری ایجاد کرده است چرا که با توجه به صدمات جدی بر ناوگان خدماتی شهرداری اندیمشک و خسارت‌های سنگین بر کمربندی غربی شهرستان امکان ارائه خدمات مورد نیاز شهروندان مقدور نیست.

شهردار اندیمشک اظهار کرد: میانگین خسارت به بخش‌های مختلف شهری در حوزه‌های مختلف پس از سیلاب اخیر، 10 تا 100 درصد برآورد شده است.

وی افزود:  با توجه به محدودیت منابع  مالی استان و نیاز شهرداری اندیمشک، توجه به تأمین حداقل بخشی از جبران خسارت وارده شده به اندیمشک و تکمیل آن در یک برهه زمانی مشخص پس از سیلاب اخیر امری مهم و ضروری است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار