وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با خرید هرگونه تجهیزات به طور مستقیم از کشورهای دیگ مخالف هستیم اما از همکاری‌های مشترک حمایت به عمل میاوریم.

خرید مستقیم تجهیزات در دستور کار ما نیستبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی گفت: با برگزاری این نوع نشست‌ها و نمایشگاه‌ها شاهد همکاری‌های بیشتر خواهیم بود. این نمایشگاه‌ها که پس از برجام و توافق‌های هسته‌ای برگزار میشود فرصت مناسبی در جهت توسعه شرکت‌ها و جذب مشارکت‌های خارجی است.

وی در ادامه افزود: راه آهن یکی از الویت های حمل و نقل جهانی است و با توجه به صرفه جویی در انرژی و حمل و نقل مطمئن هیچ تردیدی در اهمیت آن وجود ندارد که در دولت اخیر به توسعه آن تاکید فراوان شده است. 

نعمت زاده با اشاره به اهمیت اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی در بحث راه آهن گفت: لازم است با استفاده از توانمندی‌های داخلی و تقویت آن درون زایی را در برنامه خود قرار دهیم و با اتصال به زنجیره جهانی به بازار و تکنولوژی بین المللی به برون گرایی دست پیدا کنیم.

وزیر صنعت افزود: سیاست‌های امروز ایجاب می کند تا با منافع مشترک کار کنیم و صرفا واردکننده نباشیم زیرا صنایع ما توانایی تولید با قیمت کمتر را دارا هستند.

وی گفت: صنعت حمل و نقل ظرفیت این را دارد تا 5 هزار کیلومتر خطوط خود را به 11 هزار کیلومتر و همچنین 22 هزار واگن باری را به 50 هزار واگن ارتقا دهد.

وی عنوان کرد: در زمینه تولید واگن‌های مسافری 45 درصد به خودکفایی رسیده‌ایم که باید در برنامه جامع در سال جاری این میزان را به 70 درصد ارتقا دهیم.

نعمت‌زاده گفت: لوکوموتیوهای موجود باید به بیش از 2 برابر افزایش پیدا کند و واگن‌های مترو از 2 هزار تا 4 هزار واگن رشد داشته باشند که نیازمند سرمایه گذاری های گسترده است و اعلام میکنیم سازمان توسعه و نوسازی صنایع آماده ارتقای ظرفیت‌های تولیدی است. 

وزیر صنعت تاکید کرد: با خرید هرگونه تجهیزات به طور مستقیم از کشورهای خارجی مخالف هستیم زیرا با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد اما آمادگی این را داریم تا حمایت کامل از همکاری‌های بین المللی بین ایران و کشورهای مختلف را به عمل آوریم.

وی ادامه داد: سازمان توسعه و نوسازی صنایع ایران در حال نهایی کردن قرارداد با چند شرکت اروپایی، کره ای و چینی برای افزایش ظرفیت و تولید قطعه است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه با خرید هر گونه تجهیزات واگن و لوکومتیو به طور مستقیم از خارج مخالفیم، گفت: سیاست اقتصاد مقاومتی این است که همکاری مشترک با شرکت‌های خارجی داشته باشیم اما محصول نباید به طور کامل وارد کشور شود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته محدودیت های بانکی اجازه کار به ما نمی داد اما الان این محدودیت ها برطرف شده است گفت: برای خرید قطعات می توانیم از فاینانس استفاده کنیم.


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار