محمدعلی بهمنی گفت: به قدری باورمند جوانان شاعر كشورمان هستم كه هیچ‌گاه حتی ثلث این باور را به خودم نداشته‌ام.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ محمدعلی بهمنی، شاعر و ترانه سرای كشورمان، با بیان اینكه جوانان همیشه امید شعر كشورمان بوده‌اند، عنوان كرد: به قدری باورمند این جوانان هستم كه هیچ‌گاه حتی ثلث این باور را به خودم نداشته‌ام. اگرچه برخی از این‌ جوانان كمتر دیده و شنیده شده‌اند، اما كارنامه‌ ادبی‌شان نشان می‌دهد چه جایگاهی دارند.

بهمنی با بیان اینكه بیش از شاعران جوانی كه می شناسیم و آثارشان مطرح شده است، در شهرستان‌ها و حتی روستاهای شهرستان‌های كشور شاعران با استعداد داریم، عنوان كرد: این شاعران هنوز دیده و شنیده نشده‌اند و این مسئله به دلیل محدودیت‌ها و شرایطی است كه آن‌ها دارند. اگر شاعران در مركز همدیگر را به شكلی پیدا می كنند. در استان‌ها و روستاهای دور افتاده كشور، این فرصت وجود ندارد و از راه اینترنت نیز اگر ارتباطی با دیگران داشته باشیم، بخشی از این شاعران، همان وسیله ارتباطی را هم در اختیار ندارند و این موضوع را به عینه دیده ام و تجربه كرده ام. این جوانان آثار شنیدنی و خوبی دارند، اما فرصت عرضه و بروز و ظهور پیدا نمی كنند.

وی تصریح كرد: به هر شهرستانی كه رفته‌ام همه این اندوه را داشته اند كه كسی سراغ ما نمی آید. جوانان خوبی در استان‌های كشور داریم كه ترانه های خوبی می‌گویند، اما نه می‌توانند با خواننده و آهنگ‌سازی ارتباط بگیرند و نه به بانك ترانه‌ای دسترسی دارند كه از استان‌ها بتوانند آثارشان را بفرستند و ثبت كنند. خودشان هم نمی‌توانند به تهران بیایند و ترانه شان را ثبت كنند. باید در كنار فرصتی كه برای شاعران مراكز، خاصه تهران، فراهم شده ،فكری هم برای شهرستان‌های كشور كنند.

این شاعر و ترانه‌سرا با تاكید بر اینكه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، جوانانی كه رشد ادبی سریعی داشته‌اند، كم نیستند، گفت: هر كدام از این شاعران جوان می‌توانند مشقی برای فرداهای ما باشند. دریچه‌هایی كه این شاعران بر روی شعر بازكرده‌اند، همیشه به روی شعر بسته بوده و شاعران پیشین از حدود تعیین شده ای عبور نمی كردند. این ها دریچه هایی باز كرده اند كه هر كدام منظری تازه را به نمایش می گذارد.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار