مدیرعامل بانک خون بند ناف موسسه رویان گفت: تا کنون بیش از هفتاد هزار نمونه سلول های بنیادین خون بند ناف در کشور ذخیره شده است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، دکتر مرتضی ضرابی افزود : خانواده ها نمونه های خونی فرزندان خود را در دو بانک عمومی و خصوصی ذخیره می کنند که در بانک عمومی مالکیتی بر روی نمونه خون ندارند.

ضرابی افزود: در حال حاضر در بانک خون عمومی 5 هزار نمونه و در بانک خون خصوصی 65 هزار نمونه در کشور ذخیره سازی شده است.
وی افزود: نمونه های خون بند ناف نوزادان با هدف درمان بیماریهای بدخیم که منشا خونی دارند ذخیره می شود.
مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان وابسته به جهاددانشگاهی همچنین گفت اکنون درکشور شرایط برای ذخیره 100 هزار نمونه فراهم است و برای آنکه احتمال یافتن نمونه مناسب پیوند برای بیماران در کشور به حد مناسب برسد باید میزان ذخیره سازی به 100 هزار واحد برسد .
مرتضی ضرابی با بیان اینکه ایران بالاترین ذخیره خون بند ناف را در بین کشورهای منطقه دارد گفت: تاکنون درکشور 15 پیوند سلولهای بنیادین با استفاده از سلولهای ذخیره شده خون بند ناف صورت گرفته و بیش از 80 درصد موفقیت آمیز بوده است.

وی تصریح کرد: این پیوند حتی برای افراد غیرخویشاوند نیز انجام شده است. آقای ضرابی با اشاره به ذخیره سازی 2 هزار نمونه خون بند ناف در استان کرمان از خیرین خواست برای توسعه این بانک خون و کمک به بیماران نیازمند در استان همکاری کنند .

انتهای پیام/ی

برچسب ها: خون بند ناف ، کشور ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار