رئیس کل بانک مرکزی جمهوری آذربایجان با وزیر ارتبطات و فناوری اطلاعات دیدار و گفت و گو کرد.

روابط بانکی در روابط  دو کشور از اهمیت بالایی برخوردار استبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات، "المان رستم اف" رئیس کل بانک مرکزی جمهوری آذربایجان به دیدار دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رفت و با وی در ارتباط با گسترش روابط دو جانبه به گفت‌و گو پرداخت.
واعظی رئیس ایرانی کمیسیون متشرک ایران و جمهوری آذربایجان با اشاره به نقش مهم رؤسای جمهور دو کشور در توسعه روابط بیان کرد: روابط بانکی در روابط اقتصادی دو کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه این دیدار افزود: یکی از اقداماتی که می تواند در روابط اقتصادی دو کشور مؤثر باشد خط راه‌آهن ایران –آذربایجان است که ترانزیت کالا در این خط 10 میلیون تن در سال پیش‌بینی شده است و  امیدواریم بتوانیم با تلاش دو طرف به اهداف مربوطه در آینده نزدیک برسیم. وی همچنین خاطرنشان کرد: زمانی که بانک های دو کشور بتوانند تسهیلات لازم بانکی را در اختیار متقاضیان اعم از دولتی و بخش خصوصی قرار دهند، حجم مبادلات تجاری به جایگاه قابل قبولی خواهد رسید.
رئیس بانک مرکزی جمهوری آذربایجان اظهار کرد: کشور ایران امروز نیاز داخلی خود را رأسا خود تأمین می‌کند و سیستم بانکی ایران از دوران تحریم تا کنون کار بزرگی را انجام داده است. وی در پایان این دیدار با اشاره به گسترش روابط بانکی بین ایران و آذربایجان افزود: برای همکاری‌های بانکی دو کشور کمیته‌ای در سطح معاونین بانک مرکزی دو کشور تشکیل شده است که مسئولیت این کمیته رفع موانع همکاری‌های بانکی بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان و همچنین تسهیل در امر توسعه مناسبات بانکی دو کشور از جمله تأسیس شعب بانکی جدید و برقراری رابطه کاگزاری خواهد بود.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.