معاون امور بین‌الملل وزارت خارجه گفت: اقدام آمریکا علیه ایران خلاف صریح حقوق بین‌الملل است.

نامه ظریف به بانکی مون  انقلابی‌تر از محتوای طرح مذکور و مطالب مطرح شده درباره آن است/ طرح‌های حقوقی ظرافت خاص خود را می‌طلبد.به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن قشقاوی معاون کنسولی و امور بین‌الملل وزارت امور خارجه امروز سه شنبه 28 اردیبهشت در صحن علنی مجلس، با اشاره به بررسی کلیات طرح الزام دولت به پیگیری جبران خسارات ناشی از اقدامات و جنایات آمریکا علیه ایران و اتباع ایرانی، اظهار داشت: در اقدام آمریکا که خلاف صریح حقوق بین‌الملل است اجماع وجود دارد و از منظر دیوان بین‌المللی دادگستری نیز اقدامات این کشور مردود است.
 
وی با بیان اینکه نظام حقوقی آمریکا سیاسی‌ترین نظام حقوقی است، ادامه داد: طرح‌های حقوقی باید واو به واو مورد بررسی قرار گیرد.
 
قشقاوی با اشاره به  قوانین تصویب شده در مجلس ایران طی چند سال اخیر در محکوم کردن دولت آمریکا به پرداخت غرامات به ایران که تا 50 میلیارد دلار می‌رسد،خاطرنشان کرد: در طرح الزام دولت به پیگیری جبران خسارات ناشی از اقدامات و جنایات آمریکا علیه ایران و اتباع ایرانی در آیین نامه های اجرایی پیش بینی نشده است. در حالی که در طرح‌های قبلی که با هماهنگی دولت تدوین و تصویب شده است دولت آمریکا به پرداخت غرامت محکوم شده است.
 
معاون کنسولی و امور بین‌الملل وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه نامه ظریف وزیر امور خارجه به بانکی مون دبیرکل سازمان ملل متحد انقلابی‌تر از محتوای طرح مذکور و مطالب مطرح شده درباره آن است، گفت: اگر جایگزینی برای این طرح ارائه شود که اشکالات آن را برطرف کند دولت نیز با آن موافق است زیرا مطالب حقوقی ظرافت خاص خود را می‌طلبد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: قشقاوی ، مجلس ، غرامت ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار