سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان در نشست خبری در کابل گفت: در۲۴ ساعت گذشته، ۳۸ مخالف مسلح دولت در ولایات مختلف کشته، ۴۵ تن از آنان مجروح و ۱۱ تن دیگر بازداشت شده‌اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، وزارت دفاع ملی می‌گوید که در جریان عملیات اردوی ملی کشور در جریان ۲۴ ساعت گذشته در ولایات مختلف کشور، ۳۸ تن از مخالفان مسلح کشته و شمار زیادی از آنان مجروح و یا بازداشت شده‌اند.

برید جنرال دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع ملی دیروز در یک نشست خبری در کابل گفت در۲۴ ساعت گذشته، ۳۸ مخالف مسلح دولت در ولایات مختلف کشته، ۴۵ تن از آنان مجروح و ۱۱ تن دیگر بازداشت شده‌اند.

وی افزود که در این مدت، ۷۴ پرواز نظامی و اکمالاتی از سوی اردوی ملی در مناطق مختلف صورت گرفته است.

سخنگوی وزارت دفاع بدون اشاره به تلفات اردوی ملی در این عملیات، گفت که در حال حاضر نظامیان کشور در ۱۹ ولایت کشور مصروف نبرد با مخالفان مسلح هستند.

 نجیب الله دانش، معاون سخنگوی وزارت امور داخله نیز که در این نشست خبری حضور یافته بود، با اشاره به تظاهرات امروز کابل که علیه اجرای خط برق توتاپ از مسیر سالنگ صورت گرفت، گفت که این تظاهرات در دو نقطه شهر و به شکل مسالمت آمیز برگزار شده است.

وی افزود: «بخاطر تهدیداتی که پیش بینی شده بود نیروهای امنیتی کانتینر‌هایی را در جاده‌های مهم شهرکابل گذاشتند تا از این تهدید‌ها جلوگیری شود. «

دیروز رئیس جمهور نیز در این زمینه بیانیه یی داشت و در آن ضمن تاکید بر احترام خود به حق آزادی گردهمایی و تظاهرات، از نیروهای امنیتی بخاطر تامین امنیت تظاهرات امروز و تلاش برای جلوگیری از فعالیت‌های خرابکارانه سپاس گزاری کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار