نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: طبق یک تحقیق دانشجویی قلیان‌ سراها جای کتاب فروشی‌ها را در اطراف دانشگاه‌ها تهران گرفته‌اند.

ایجاد قلیان سراها به جای کتاب فروشی در اطراف دانشگاه‌ها/فروش مواد مخدر در پوشش بساط های وانت‌های میوه فروشی
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر تهران در دویست و شصتمین جلسه علنی شورای شهر در تذکر پیش از دستور خود، اظهار داشت: در سال 83 به واسطه ایجاد مشکلات ترافیکی شهرداری نمایشگاه کتاب را پلمب کرد که با وساطت دولت و رئیس شورای شهر نمایشگاه باز و برنامه ریزی برای احداث یک نمایشگاه جدید انجام شد.

وی افزود: امروز شاهد هستیم که شهر آفتاب به بهره برداری رسیده است اما همزمان با نمایشگاه کتاب سه نمایشگاه دیگر برگزار می‌شود که لازم است شهرداری و شورای شهر فکری در این رابطه کنند زیرا با داشتن نمایشگاه چرا باید مشکلات ترافیکی در شهر ایجاد شود؟

نایب رئیس شورای شهر تهران بیان داشت: طبق یک تحقیق دانشجویی در حد فاصل دانشگاه‌های علامه و انقلاب مشخص شد که 10 قلیان سرا به جای کتاب فروشی‌ها احداث شده‌اند. باید بساط آنها جمع آوری شود و چرا باید نیروی انتظامی و اماکن به این قلیان سراها مجور دهند مگر یک شهر چند قلیان سرا می‌خواهد.

طلایی گفت: طی بازدید که با مردم محله حکیمیه داشتم مردم این موضوع را عنوان کردند که یک نوع غفلت نسبت به افکار عمومی در مدیریت شهری وجود دارد و مردم معتقد بودند که شهرداری در ارائه خدمات مطابق خواسته مردم عمل نمی‌کند.

وی تصریح کرد: در مطالعات مربوط به جانمایی پروژه‌ها درست عمل نمی‌شود که نتیجه آن اعتراض مردم است و باید با وجود هزینه میلیاردی پروژه‌ها را در نیمه کار جمع آوری کنیم.

نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: به عنوان مثال در احداث مرکز کار آفرینی در مرحله حکیمیه با اعتراضات مردمی مواجه بودیم به نظر بنده اداره مراکز بهاران و اتحاد به مردم واگذار شود و اگر شهرداری می‌خواهد در حوزه آسیب‌های اجتماعی موفق باشد باید برای مداخله مردمی از طریق هیئت امنای محلات برنامه ریزی کند.

طلایی افزود: چند شب پیش طی بازدیدی از محله تهران پارس شرقی در طول خیابان با وانت‌ بارها و بساط گسترانی مواجه شدم که در حال خرید و فروش در ساعت 11 شب بودند.

وی خاطر نشان کرد: این وانت‌ها  در پوشش فروش میوه اقدام به فروش مواد مخدر می‌کنند که باید پرسید عوامل برخورد با سد معبر چکار می کنند در یک زمین بایر چندین مغازه ساخته می‌شود و بعد از احداث اقدام به تخریب آن می‌کنند وجود تشکلاتی مانند شهربان و مقابله با سد معبر در این مرحله چه فایده‌ای دارد و چرا هیچ کاری انجام نمی‌دهند.

نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: باید برای این مشکلات چاره اندیشی شود ما می‌توانیم از این گونه مسائل عبور کنیم و آنها مطرح نکنیم اما فکر کنم این کار خیانت به مردم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار