معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی از نحوه پذیرش بدون آزمون دانشجو دکتری در این دانشگاه خبر داد.

جعفر کیوانی معاون اموزشی دانشگاه خوارزمی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: پذیرش دانشجوی دکتری بر اساس شیوه نامه ای که سازمان سنجش برای دانشگاه ها ارسال کرده صورت گرفته بدین ترتیب کسانی که در آزمون سنجش شرکت کردند و حدنصاب در دانشگاه خوارزمی را کسب کرده اند می توانند در سامانه دانشگاه ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته در رشته هاي مختلف حدود 3هزار نفر در سامانه دانشگاه ثبت نام کردند.

کیوانی افزود: دانشگاه خوارزمی طبق آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری و شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مصوبات داخلی از میان دانش آموختگان و دانشجویان نیمسال آخر مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های دولتی مطابق شرایط اعلام شده،دانشجو می‌پذیرد.

وی گفت: در صورت تایید شرایط عمومی داوطلب و راه یابی به مرحله مصاحبه علمی، ضروری است و اصل تمامی مدارک شناسایی و نسخه کامل مدارک و سوابق آموزشی و پژوهشی بارگذاری شده در سامانه جامع دانشگاهی، در روز برگزاری مصاحبه ارائه گردد. شرایط اختصاصی و مصاحبه در کمیته تخصصی بررسی می شود.

معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی ادامه داد: آزمون دوره تخصصی دانشگاه تا مرداد ماه ادامه دارد و نتايج در هفته اول مرداد ماه به سازمان سنجش آموزش کشور تحویل داده می شود و دانشجویان می توانند از اول مهر ماه سر کلاس حضور پیدا کنند.

کیوانی در پایان در خصوص آزمون های استعداد درخشان یادآور شد:به دلیل عمومی بودن دروس دانشجویان استعداد درخشان، پذیرش این دانشجویان آیین نامه جداگانه دارد و کسانی که واجد شرایط پذیرش بدون آزمون هستند می‌توانند در سامانه دانشگاه ثبت نام کنند و مصاحبه این دانشجویان هم طبق جدول زمانبندی شده اعلام می گردد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار