دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شیوع سرطان پروستات با بالا رفتن سن جامعه افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی علی تقی‌زاده در مراسم آغاز كنگره بین المللی سرطان در مشهد با اشاره به این نکته که در سال های اخیر شیوع انواع سرطان در کشور افزایش داشتهافزود: سرطان پروستات با امید به زندگی رابطه مستقیمی دارد و هرچه سن جامعه بیشتر شود خطر ابتلا به این بیماری افزایش می یابد و به همین دلیل، مردان بالای 50 سال نسبت به جوانان بیشتر به سرطان پروستات مبتلا می‌شوند.

وی با بیان این نکته که برای درمان سرطان پروستات جراحی و رادیوتراپی از درمان های اصلی محسوب می‌شود، تصریح کرد: کاهش مصرف گوشت، کاهش دریافت کالری استفاده شده، افزایش فعالیت فیزیکی و... از جمله مواردی است که می‌تواند تا حدی از ابتلا به سرطان پروستات پیشگیری کند.

عضو انجمن سرطان ایران با اشاره به این که برای کنترل سرطان نیاز به مدیریت بیشتری و جدی¬تری است، افزود: در حال حاضر، بیش از اموری نظیر غربالگری و تشخیص به آموزش نیاز داریم تا افراد با آشنایی بیشتر با علائم خطر سرطان بتوانند در مراحل اولیه سرطان به تشخیص و درمان بپردازند و با آموزش تشخیص زودرس برای عموم جامعه نیاز به همکاری همه جانبه رسانه های ملی و حوزه های مختلف آموزشی داریم.

علی تقی‌زاده با بیان این نکته که این کنگره موجب افزایش ارتباطات با پزشکان و متخصصان حوزه سرطان در همه دنیا می‌شود، عنوان کرد: نیاز به تعامل بیشتر بین بیمارستان رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد است چراکه تجهیزات مناسب و پیشرفته موجود در بیمارستان و نیروهای فعال و کارآمد دانشگاه علوم پزشکی مشهد توانایی همکاری مطلوبی را دارند.

گفتنی است، نخستین کنگره بین‌المللی سرطان» 29 تا 31 اردیبهشت‌ماه با حضور بیش از 500 نفر از متخصصان داخلی و میهمانانی از کشورهای، آلمان، هلند، کانادا، استرالیا و ... در خصوص آخرین دستاوردهای تشخیص و درمان در زمینه سرطان شناسی، پرتودرمانی، درمان‌های نوین سرطان، جراحی اعصاب، جراحی زنان، پروکتولوژی، آسیب‌شناسی و پزشکی هسته‌ای در محل بيمارستان رضوی برگزار می‌شود.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار