یک متخصص تومورهای مغزی از کشور کانادا گفت: برای جلوگیری از شیوع سرطان باید قوانین بازدارنده از استعمال دخانیات را اعمال کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، دکتر سالی وان راجاک ساریا در حاشیه نخستین کنگره بین‌المللی سرطان با اشاره به اعمال قوانین بازدارنده در کشور کانادا در زمینه استعمال دخانیات و سیگار افزود: اجرای این قانون شاید نتیجه زودرسی نداشته اما موجب شده روند رشد سرطان در زنان به مرحله ثابتی رسیده و پس از آن کاهش چشمگیری داشته باشد.

وی با بیان اینکه طبق اطلاعات مختلف از کشورهای متعدد، مصرف دخانیات و سیگار با شیوع سرطان‌ها به خصوص سرطان ریه ارتباط مستقیم دارد، گفت: پیش از تصویب این قانون، بسیاری از نوجوانان و جوانان زیر 20 سال دخانیات استعمال می‌کردند اما با این قانون افراد از کشیدن سیگار در انظار عمومی امتناع می کنند.

دکتر راجاک ساریا در تشریح مقاله ارائه شده خود در این کنگره گفت: عنوان مقاله و تکنیکی که من به تشریح آن خواهم پرداخت، کنترل محلی بعد از دست‌اندازی تومورهای مغزی به سایر اندام‌ها و ارگان‌هاست؛ به بیانی دیگر، اطلاعاتی که در یکی از مراکز تحصیلی این کشور مرتبط با دانشگاه هاروارد به دست آمده در این کنگره ارائه می‌شود که از این روش بیشتر در آمریکای شمالی استفاده شده و این امکان را ایجاد می‌کند که تعداد بیشتری از بیماران درمان شوند.

این متخصص با تأکید بر اینکه سرعت شیوع سرطان کنترل نشده است، تصریح کرد: این بیماری روز به روز در حال افزایش است و مرگ و میرهای ناشی از آن نیز رو به فزونی گذارده است در حالی‌که اما با روش‌های نوین پزشکی می‌توان این بیماری را در مراحل اولیه تشخیص داده و امکان نجات بیمار را بالا برد.

وی گفت: ابتلا به بیماری سرطان دلایل مختلف دارد اما کیفیت زندگی و استفاده از دخانیات از عوامل افزایش خطر ابتلا به این بیماری است و بنابراین، افرادی که زندگی سالم‌تری دارند کمتر دچار سرطان می‌شوند.

نخستین کنگره بین‌المللی سرطان در بیمارستان رضوی با بیش از 500 شرکت‌کننده و متخصص از کشورهای آلمان، هلند، استرالیا، کانادا و ایران از 29 تا 31 اردیبهشت جاری در حال برگزاری است.

در این کنگره 42 سخنرانی و 108 مقاله در قالب پوستر ارائه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار