دولت ونزوئلا اعلام کرد به انجام تمرینات نظامی با مشارکت همه بخش ها در مقابل تهدید ها خواهد پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اروپاپرس، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا چندین روز پیش و پس از انتقاد از یک کمپین علیه دولت که به دنبال ایجاد شرایط برای یک مداخله نظامی می‌ باشد افزون بر پرواز یک هواپیمای آمریکایی با مکانیسم جاسوسی در خاک ونزوئلا ، پیش خبر این تمرینات نظامی را داده بود.

در این رابطه «ولادیمیر پادرینو» وزیر دفاع ونزوئلا روز پنجشنبه درخواست کرد که ملت به این تمرین های نظامی که به عنوان 'استقلال 2016 ' توصیف شده ا‌ند، بپیوندند.

پادرینو تصریح کرد که در این مانورها ، اعضای 7 منطقه دفاع همه جانبه ، 24 ناحیه دفاع همه جانبه و 99 بخش دفاع همه جانبه شرکت خواهند کرد و اضافه کرد که یک عامل اصلی‌ تمرینات نظامی ، شبه نظامیان خواهند بود.

وی خاطرنشان ساخت: اینها مانورهایی هستند که در ارتباط با تهدید ها‌، نه تنها در ونزوئلا بلکه در تمام جهان برای اجرای سیستم دفاعی کشور صورت گرفتند. مادورو ، فرمانده کل قوا دستور العمل هایی‌ را برای انجام این تمرینات فرمان داده که در نقشه های فرماندهی استراتژیکی عملیاتی نیروهای مسلح برنامه ریزی شده است.

وزیر دفاع افزود که نیروهای مسلح نیاز به ادامه آموزش به دلیل وقایعی که در ماه های اخیر و به طور خاص آنچه که مربوط به فرمان «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا است اتفاق افتاده و در آن اوباما، مردم صلح جو نظیر ونزوئلا را به عنوان یک تهدید فوق العاده برای امنیت آمریکا قلمداد کرد، دارند.

پادرینو تصریح کرد: این امر نیروهای مسلح بولیواری را برای ادامه آموزش آمادگی عملیاتی در آماده باش قرار داده است. هدف این تهدید ها چیز دیگری جز شکستن انقلاب بولیواری، شکستن انقلاب و شکستن اتحاد های استراتژیکی نیست.

وزیر ونزوئلایی همچنین گفت: تهدیدهای خارجی‌ قصد استقرار دوباره مدل نئولیبرال در ونزوئلا و در منطقه که آنها را دیدیم و تجربه کردیم را دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار